Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen skrur seg plutselig av


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Som emnetittel sier så skrur maskinen min seg av sånn plutselig, eg kan sitte på maskinen i 15-20 min før den bare skrur seg av.

Har prøvd å kjøre med bare en ram brikke osv, men det funket da ikke...

 

Så håpet på noen her inne kunne hjelpe meg med problemet mitt.

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kubber masinen når den bruker mye strøm? dvs. hovedsakelig i spill. I så tilfelle kan strømforsyningen være kilden til feilen. Det har jeg sett en del tilfeller av før. Ikke nødvendigvis at PSU er får svak, men fordi defekter i den kan gjøre strømtilførsel ustabil som igjen fører til spontane reboots.

 

Får du noe slags bluescreen erller noe som helst før den slår seg av, eller er det akkurat som om du trakk ut strømkontakten?

 

Restarter maskinen, eller slår den seg av slik at du manuellt må slå den på igjen?

 

Annbefaler også at du evt. tester om feilen oppstår etter du har fjernet alt som ikke MÅ stå i maskinen. Dvs, koble ut alle ikke-essensielle harddisk/DVD drev, ekspansjonskort osv. som du ikke trenger for å teste med.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Det kommer ingen bluescreen, den skrur seg bare av som når eg drar ut stømkabelen.

8945413[/snapback]

 

Hmm.. Jeg hadde samme problem en gang, det skyldtes at kontakten med harddisken var dårlig og plutselig falt ut. Alt gikk bare i svart, så forsøkte pc'n å restarte, men fikk da "boot error".. Kan det være dette som er feilen?

 

Uansett, lykke til! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...