Gå til innhold

Rar lyd fra vifta


Nora90

Anbefalte innlegg

Jeg har en Acer Aspire 5670 som er snart 1 år gammel. Den har funket ganske bra til nå. Men da jeg skrudde den på i dag kom det en ganske høy og metallisk lyd. Jeg er ganske sikker på at den kommer fra vifta. Er det noe jeg kan gjøre med den selv, eller må den inn på reperasjon? Kan sikkert ta opp lyden, hvis det hjelper...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Muligens vifta som holder på å ta kvelden, eller et eller annet som har kommet inn i den. Hvis du ikke vil skru den opp selv, eller kategoriserer problemet som et problem av uviktig karakter, er nok en service den lureste fremgangsmåten i denne spesifike saken. Med tanke på maskinens levealder gjør jeg regning med at garantien fremdeles er gyldig.

Lenke til kommentar

Hei

 

Vifte kan jo være ødelagt, men blåse for det. Jeg har en hjemmepc fra Cinet den er knapt 1.5 år gammel, der er det lageret i vifta som er gåen, den bråker ikke noe når pc er varm og har kjørt en stund, men hvis den er avslått over tid, så bråker den noe forferdelig i oppstarten.

 

Angående garanti når du åpner kabinettet, så fikk jeg beskjed fra komplett att jeg fint kunne åpne kabinettet og sette inn hdd'er uten att garantien ble brutt.

 

PS, hvis du ikke har antistatisk armbånd så hold i kabinett rammen før du evt "skrur" i pc'en, det for å lade ut (anti)statisk strøm.

 

Hør eventuellt med der du kjøpte pc'en om du kan åpne pc'en uten att garantien går dukken.

 

Frode

Endret av molland
Lenke til kommentar
Hei

 

Vifte kan jo være ødelagt, men blåse for det. Jeg har en hjemmepc fra Cinet den er knapt 1.5 år gammel, der er det lageret i vifta som er gåen, den bråker ikke noe når pc er varm og har kjørt en stund, men hvis den er avslått over tid, så bråker den noe forferdelig i oppstarten.

 

Angående garanti når du åpner kabinettet, så fikk jeg beskjed fra komplett att jeg fint kunne åpne kabinettet og sette inn hdd'er uten att garantien ble brutt.

 

PS, hvis du ikke har antistatisk armbånd så hold i kabinett rammen før du evt "skrur" i pc'en, det for å lade ut (anti)statisk strøm.

 

Hør eventuellt med der du kjøpte pc'en om du kan åpne pc'en uten att garantien går dukken.

 

Frode

8967739[/snapback]

Oj, her var det mye teknisk. Siden jeg ikke har noen problemer med den nå, venter jeg litt og ser om problemet dukker opp igjen. Isåfall tror jeg at jeg sender den videre til it-avdelinga på jobben til pappa :p Tar den enkle utveien...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...