Gå til innhold

Xbox Live + brannmur


Tobe__

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg og en kompis skulle spille sammen over Xbox Live, men vi klarte verken å bruke chat funksjonen eller invite hverandre til å spille. Kan brannmuren i routeren vær problemet? Er det isåfall noen måte en kan tillate Xbox Live gjennom brannmuren på, gjennom Windows eller fra selve Xboxen?

 

Vil helst ikke deaktivere hele brannmuren, grunnet at det er flere i huset som bruker nettet, som er litt hysterisk når det gjelder sikkerhet på nett.

 

Hjelp mottas med takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så dette er noe man gjør fra selve Xboxen? Eller er det noe man også må gjøre gjennom Windows? Er litt grønn når det gjelder routere, så skriv gjerne en "inn med teskje" guide.

8944699[/snapback]

 

Det finnes ingen one guide for all networks dessverre.

 

Via xbox 360en sin nettverks-test så kan du se NAT-problemer. Om den står som STRICT eller Moderate har du et problem. Den skal stå som Open.

 

Dersom du har et problem må du konfigurere routeren din. Enten innebygd i selve modemet, boks koblet til modemet eller PC koblet til modemet som så deler internettlinjen til 360en med ICS (windows).

 

Du må finne ut hvordan nettverket ditt er satt opp og så får du lese deg fram. Det enkleste er å få noen som kan litt om nettverk til å gjøre det.

Lenke til kommentar
Jeg måtte åpne portene mine, så funka det knall :D Her er en fin guide:)

 

PortForward

 

 

 

Edit: Trykk på Port Forwarding oppi venstre der, Så finner du navnet på routeren din, Også går du ned helt til du kommer til xbox live:)

8947059[/snapback]

 

Takk for tipset, men det virket ikke.. Jeg er ikke sikker på om jeg gjorde det rett. Det er bare meningen jeg skal fylle ut 2 linjer i Virtual Server menyen, eller skal hele siden fylles ut?

Lenke til kommentar
Takk for tipset, men det virket ikke.. Jeg er ikke sikker på om jeg gjorde det rett. Det er bare meningen jeg skal fylle ut 2 linjer i Virtual Server menyen, eller skal hele siden fylles ut?

8952998[/snapback]

 

Viss du forteller hvilken router du har, kan det kanskje være lettere å hjelpe deg.

Er ikke noe ekspert, men kan hvertfall prøve.

Fikk hjelp til det selv, for ikke så lenge siden. :!:

Har du husket å skrive inn ip-adressen til xboxen på linjene du prater om?

Lenke til kommentar
Har du husket å skrive inn ip-adressen til xboxen på linjene du prater om?

8955118[/snapback]

 

Nei, men gjorde det nå, og da virket det :thumbup:

 

Tusen takk for all hjelp! :)

8955925[/snapback]

 

Jeg skal vel ikke ta all æren for dette, men for min egen del var det bare hyggelig å hjelpe til :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Det finnes en enklere måte å få dette til å gå i orden. Hak av for upnp. Da ordner instillingene seg automatisk, ikke bare for xboxen din, men også andre programmer på pc'en som har støtte for dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...