Gå til innhold

32 bit eller 64 bit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg planlegger å kjøpe Microsoft Windows Vista Business til høsten, men er veldig usikker på om jeg skal gå for 32 bit eller 64 bit.

Bruker maskinen til helt vanlig bruk: Internett, spill, grafikk og 3D. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en 64 bits CPU.

Men hva med alle spill og programmer som er av 32 bit? Vil disse gå tregere eller mer ustabilt på Vista 64 bit?

Skrevet
Men hva med alle spill og programmer som er av 32 bit? Vil disse gå tregere eller mer ustabilt på Vista 64 bit?

Jeg har ikke merka noen forskjell. Jeg har brukt Vista Ultimate x64 i snart 2mnd.

Spill kommer an på driverstøtte, det var forferdelig i begynnelsen, men nå har nVidia begynt og satse på ytelse (de haddde problemer med stabilitet i begynnelsen) Ati vet jeg desverre lite om på driverfronten!

Spill går nok fremdeles raskere på XP, men jeg synes det er helt greit!

Og har du 4 gig ram eller over må du over på x64 uansett...

Skrevet

okey, edtte er litt av prossesoren min:

Prosessor og kjernelogikk

- AMD Turion™ 64 X2 Mobile Technology

- ATI Radeon® Xpress 1150

- Dual-core

-2.2 Ghz

Skal jeg velge 64 bits da??

Skrevet
64bit gir deg i Teorien best ytelse.

64 bit kjørr 32bit programware også. Akkurat på samme måte som når en kjører 16 bit programware på en 32 bit cpu.

8937737[/snapback]

ok, 64 bits godkjenner ikke usignerte drivere. så det blir nok 32 bits på meg.

Skrevet

Det er sant, men om alle driverne dine er signerte, så gå for 64. Dette er nok noe som med enkle grep som kan fikses på og. Det er du og ikke MS som skal bestemme hva du skal ha på din maskin.

Skrevet

Jeg har Vista Business 64-bit, de eneste driverne som var problematiske, var til OCing som fulgte med ATiTool og RivaTuner. Men ett par linjer i cmd skrur av signerte driver kravet ved oppstart, så da er problemet løst.

Skrevet

Okey..... nå står jeg veeldig fast mellom 32 og 64, er ytelsen merkbar forskjellig på en - AMD Turion™ 64 X2 Mobile Technology

- ATI Radeon® Xpress 1150

- Dual-core

-2.2 Ghz ?

Skrevet (endret)
Gidder du å poste de kommandoene?

Kjekke å ha :)

8939138[/snapback]

bcdedit /set loadoptions DDISABLE_INTEGRITY_CHECKS

og

bcdedit /set nointegritychecks ON (er ikke sikker på denne funker, lest et sted at den ble fjernet etter beta utgaven)

Endret av Svedge
Skrevet

Jeg tror 32 bit er best med hensyn til brukervennlighet og kompatibilitet. 64 bit er nok for mer avanserte brukere som vil ha bedre hastighet i Windows. Jeg har også hørt at 32 bit software går tregere på 64 bit OS enn på 32 bit OS.

Den dagen all ny programvare og spill blir laget for 64 bit, blir valget enkelt. Inntil da får 32 bit duge som det trygge valg. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...