Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med grafikken


Anbefalte innlegg

Hei, sliter litt med grafikken inne på spill (ser akkurat ut som når skjermkortet er overopphetet) og noe rart som ligner på pikselfeil bare at de finnes inne på windows-gui'n (se bilde) Når man rører på at vindu så "henger" de såkalte pikslene etter.

 

Har reformatert men til ingen nytte. Temperaturen på skjermkortet og cpu'n er også normale.

 

Hovedkort: Gigabyte K8N-SLI

Skjermkort: POV 7900GT

 

Noen som har noen ideer hva dette kan være?

 

 

Takker på forhånd!

post-36673-1182635735_thumb.jpg

post-36673-1182635879_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merklige saker, har ikke peiling på hva det kan være, men jeg føler jeg må si at på bilde nr 1 ser jeg tydelig "pikselfeilen" eller hva f det er, mens bilde nr 2 kun er helt svart selv om jeg regner med at det også skulle vise en feil. Dvs at det kansje er noe med skjærmen din eller lignende.

Lenke til kommentar

nei, skjermen er det ikek noe galt med. Ellers hadde det ikke vist på screenshot selvfølgleig.

 

At sjermkortet overoppheter er meget lite sansynlig når du ikke bruker det i 3D modus. De aller fleste skjermkort hade nok overlevd med selv med nesten ingen kjøling i 2D modus, så ved mindre kjøleren din har utrolig dårlig kontakt kan du nok utelukke det også.

 

Jeg tror nok dette desverre kan være feil på skjermkortet. det kan du jo selvfølgelig teste enkelt nok med å test med et annet skermkort om du har det. Om du ikke har det ville jeg nok vurdert å sende inn kortet på reklamasjon.

 

Du kan evt. for sikkerhets skyld også teste samme kortet i en annen maskin om du har muliget for det. får du samme feilen der også så har du ihvertfall isolert feilen til kortet.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...