Gå til innhold

Hjelp i Star Wars Battlefront 2/ med pc

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok problemet er egentlig pc-messig tror jeg :hmm:

Ihvertfall så er det helt utrolig lang ventetid på spillet, ofte 5- 10 minutter på loadinga....

Det er der hovedproblemet ligger.

Loadinga tar så j***** lang tid, jeg bruker mer tid på loading enn spilling.

Eks: Det første oppdraget kalt training quest, som er på Geonosis. Jeg brukte ca 7 min på loading og 5 min på brettet :realmad::realmad::realmad::realmad::realmad:

Håper på seriøse svar :thumbup:

P.S: Har sjekket at jeg kan spille det, har bl.a dobbelt så mye ram som jeg trenger

Mvh Hockax

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja, hjelper ikke bare å ha mye RAM. Høres mer ut som du har et dårlig skjermkort, ville nesten vært rart viss du ikke har god nok prosessor, siden du har så mye RAM. Og vanligste feilen er ofte dårlig RAM og skjermkort. Jeg merker at mange driter i hva slags skjermkort som følger med pc'n. Siden de tror at RAM og prosessor er alt som betyr noe, men der tar de feil. Man trenger et godt skjermkort for å spille som er grafikkmessig krevende.

Edit: Jeg noterte at du sjekket kravende så da har du helt sikkert sjekket prosessor'n. Jeg er 80% sikker på at det skjermkortet som er noe feil, eller evt. virus eller fulle harddisker. En harddisk skal helst ha 10% ledig med plass.

Nå går jeg og legger meg, burde ha vært i sengs for lengst...

Endret av Lubben
Skrevet
Ja, hjelper ikke bare å ha mye RAM. Høres mer ut som du har et dårlig skjermkort, ville nesten vært rart viss du ikke har god nok prosessor, siden du har så mye RAM. Og vanligste feilen er ofte dårlig RAM og skjermkort. Jeg merker at mange driter i hva slags skjermkort som følger med pc'n. Siden de  tror at RAM og prosessor er alt som betyr noe, men der tar de feil. Man trenger et godt skjermkort for å spille som er grafikkmessig krevende.

Edit: Jeg noterte at du sjekket kravende så da har du helt sikkert sjekket prosessor'n. Jeg er 80% sikker på at det skjermkortet som er noe feil, eller evt. virus eller fulle harddisker. En harddisk skal helst ha 10% ledig med plass.

Nå går jeg og legger meg, burde ha vært i sengs for lengst...

8931779[/snapback]

Haha jeg har så svakt skjermkort at jeg ikke kan spille det men det er det spillet mitt som loader MINST!

Du må nok ha en feil da ja :whistle:

Skrevet

Som regel er det enten harddisk eller RAM det går på når det kommer til lange lastetider i spill. Det KAN hjelpe å rydde opp på disken og defragmentere, og/eller anskaffe mer RAM.

• 2 uker senere...
Skrevet

jeg har en haufg med ledig plass på harddisken, den er på 200gb og jeg har brukt 50 gb så det skal nok ikke være noe problem.

Dessverre kan det jo godt hende at det er skjermkortet det er noe i feil med og da er i så fall problemet løst, men da har jeg et spørsmål ang. skjermkort.

Lagger det ingame hvis man har for dårlig skjermkort? For det gjør det nemlig ikke :thumbup:

Skrevet (endret)

Ja, da lagger det. Altså FPS (frames per second) dropp. Du bør ha over 30 for at det ikke skal hakke i bildet i første persons spill. I ditt tilfelle kan du jo da skru opp grafikken.

Viss det lagger kan man enten skru ned grafikken eller klokke skjermkortet.

Endret av Moal
Skrevet (endret)
hva med prossesoren da:??

9017086[/snapback]

Selvfølgelig har CPUen noe å si i tillegg til RAM. Men her var det snakk om skjermkort.

AMD Sempron[tm] Processor

3000+

1.81GHz, 512mb ram

Det er dette jeg har fått tak i av info på dataen :thumbup:

9017126[/snapback]

Lillebrodern har sammme cpu som deg, bare med 1gb RAM og 1600x pro. Kjører alle spill fint.

Hvilket skjermkort har du? Høyreklikk på skrivebordet -> egenskaper -> instillinger -> avansert

Endret av Moal

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...