Sean M. Skrevet 23. juni 2007 Skrevet 23. juni 2007 (endret) Kjøpte for noen dager siden et Striker Extreme kort, som var satt opp som "B-vare testet". Da jeg instalerte kortet nektet det å poste, lcd skjermen på baksiden av kortet viste "CPU INIT". Søkte på nettet etter hva dette kunne være. Jeg fant en mange mange forumer hvor folk hadde hatt det samme problemet, men alle hadde hver sin løsning på hvordan dette kunne løses. Det jeg har prøvd av "feil retting" er: 1. Prøvd med en annen prosessor jeg vet fungerer 2. Prøvd med annen ram 3. Resatt biosen på alle måter (tatt ut bateri, flyttet på jumper og trykket på knappen. 4. Dratt ut alle kabler, untatt strøm og skjermkort. Er det noen som har noen tips på hva som kan prøves? Specsene mine er: Asus Striker Extreme, C2D E6600, OCZ Reaper 8500C5, GF 8800 GTX, NEC IDE DVD brenner, 2x SATA WD Caviar 500 GB, Hiper type-R 580W. Har de samme specsene på maskinen nå, borsett at hovedkortet er byttet ut med mitt gamle P5W DH Delux, fin måte å få bekreftet at alle komponentene untatt Strikeren fungerer. Mvh Sean Endret 27. juni 2007 av Sean M.
Sean M. Skrevet 23. juni 2007 Forfatter Skrevet 23. juni 2007 BUMP! Er det virkelig ingen som har noen idéer for hva som kan gjøres?
LostOblivion Skrevet 23. juni 2007 Skrevet 23. juni 2007 Ring selgeren på mandag og spør dem om hjelp. (Asus.)
Sean M. Skrevet 23. juni 2007 Forfatter Skrevet 23. juni 2007 (endret) Ring selgeren på mandag og spør dem om hjelp. (Asus.) 8931259[/snapback] Alerede gjort (MPX, mail) Edit: På torsdag. Endret 23. juni 2007 av Sean M.
Sean M. Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Skrevet 27. juni 2007 YES! Kortet fungerer endelig. Måtte krabbe gjennom en haug med forumer, helt til jeg snublet over et innlegg på Asus sitt eget forum. Der var det en kar som faktisk hadde funnet en løsning. Løsningen var som følger: 1. Koble ifra strømkabelen til stikk og hovedkort 2. Ta ut bateriet til BIOSen 3. Sett CLRTC_EN (se side 2-21 [47] av manualen) jumperen ifra pin 1 og 2 til 2 og 3 4. Trykk inn knappen merket med Clr CMOS, "nederst" på hovedkortet (kommer an på hvordan HK er plasert). 5. La det hele stå i ca. 3 timer (bare for å være på den sikkre siden). 6. Trykk på knappen merket Clr CMOS slik at denne står i sin "ut" possisjon 7. Sett CLRTC_EN jumperen tilbake til pin 1 og 2, sett på plass bateriet til CMOS, og koble til alle de kablene du må ha fjernet. 8. Start maskinen og trykk på Delete knappen som en gærning til du kommer inn i BIOSen. Obs! Dette fungerer tydligvis ikke i alle sammenhenger, men det fungerte fett for meg. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå