Gå til innhold

Driverproblemer med 8800gtx


Anbefalte innlegg

Akkurat installert POV 8800gtx, men har et par problemer:

 

Med driverene 158.24/45, så får jeg ikke kjørt aero, videoer eller noe som bruker 3d-aksellerasjon i det hele tatt. Dersom jeg prøver, eller prøver å sette 32-bits farger, så veskler skjermen mellom å vise svart bilde med muspeker / off, fram til skjermkortet går tilbake til 2d-modus.

 

Med siste betadriver, så får jeg kjørt aero, men bildet og lyden fryser i 2-3 sekunder hvert 30 sekund sånn circa. Spill fryser oftere, og gir artifacts i tillegg.

 

Noen som har noen idéer?

 

Utstyr:

POV 8800GTX

Asus P5N-32E sli

OCZ PowerStream 520W

Vista 64bit

E6600

Samsung Synchmaster 204B

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

opplevde store problemer selv ved første gangs boot med skjermkortet mitt..

 

2 ganger ble kortet resatt i maskinen, testet på sekundær maskin og drivera ble reinstallert 4 ganger før de "funket", kjører nå beta drivere, men har ikke Vista så kan ikke gi bedre tips enn og be deg sjekke nVidia's forum for lignende saker.

 

Prøv og reset kortet, sjekk at strøm ledningene sitter godt, prøv eldre beta drivere, oppdater BIOS og chipset drivere.

Endret av Fritz0r
Lenke til kommentar
Har kommet meg litt videre:

 

Reinstallerte vista og installerte driverne flere ganger, nå kommer jeg iallefall inn i spill.. Etter å ha spilt i ca. 1 min, så kræsjer skjermkortdriveren, og spillet låser seg..

 

Har siste bios på hovedkortet ja.

8930008[/snapback]

Prøvd Windows XP ? Hvis ikke prøv det, jeg tror nok det driverstøtten som mangler her..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...