Gå til innhold

Hodetelefoner til mp3spiller, høy prisklasse.


Anbefalte innlegg

Etter at alle mine 3 PortaPro hodetelefoner har tatt kvelden (uten kvitteringer) har jeg bestemt meg for å investere i et par kvalitetshodetelefoner til iPoden.

 

Derfor lurer jeg på deres erfaringer og om dere har noen anbefalinger. Prisen skal maks være 1500kr, kan også gå litt over om dere absolutt mener det er verdt det. Legg gjerne med utsalgsted i Oslo, eller evt. nettbutikk, der deres hodetelefoner er mulig å få tak i.

 

Med tanken på at jeg hovedsaklig skal bruke disse til bærbare musikkspillere må selvfølgelig hodetelefonene være lettdrevne og gi klar lyd med stram bass. Helst ser jeg også at hodetelefonene er mest mulig diskre, dette er selvfølgelig ikke så viktig, men det er en fordel om ikke hodetelefonene er så store at de vekker alt for mye oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341
Etter at alle mine 3 PortaPro hodetelefoner har tatt kvelden (uten kvitteringer) har jeg bestemt meg for å investere i et par kvalitetshodetelefoner til iPoden.

 

Derfor lurer jeg på deres erfaringer og om dere har noen anbefalinger. Prisen skal maks være 1500kr, kan også gå litt over om dere absolutt mener det er verdt det. Legg gjerne med utsalgsted i Oslo, eller evt. nettbutikk, der deres hodetelefoner er mulig å få tak i.

 

1500 er ikke akkurat høy prisklasse ;)

 

Med tanken på at jeg hovedsaklig skal bruke disse til bærbare musikkspillere må selvfølgelig hodetelefonene være lettdrevne

 

ettersom de skal brukes til IPOD må de være lettdrevne xD

 

og gi klar lyd med stram bass. Helst ser jeg også at hodetelefonene er mest mulig diskre, dette er selvfølgelig ikke så viktig, men det er en fordel om ikke hodetelefonene er så store at de vekker alt for mye oppmerksomhet.

8926703[/snapback]

 

Så til saken.Oppi ei 1500 kr's klassen så er hodetelefonene store, enkelt og greit. Unntaket er IEMs og eks sennheiser's pxc250 som har aktid støyreduksjon.

Om de skal brukes portabelt ville jeg heller ha kjøpt flere billigere hodetelefoner ettersom 1500 kr er hifi klassen av hodetelefoner, dvs at de egner seg best til ordentlig lytting hjemme. Til portabelt bruk foretrekker jeg heller billigere sett av forskjellig type, ettersom en type hodetelefon ikke passer i alle situasjoner.

Future sonic's atrio serie som IEM, sennheiser px100 som hodetelefon, og koss ksc75 som ørebøyletelefon kommer vel på rundt 1000 kr og tror du får mer nytte av det enn en enkel hodetelefon til 1500 kr, siden du ikke vil ha noen stor kladd på hodet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...