Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilke av disse to "Pakkene" bør jeg velge?


lihku

Anbefalte innlegg

Nå har jeg basert meg på 2 nettbutikker og plukket ut en bilstereo pakke som jeg tror vil duge til mitt bruk. Butikkene jeg har valg er www.morel.no og www.megabillig.no.

 

Mulige anlegg til bilen

 

www.morel.no

 

2stk Resonant Engineering SX12 PRIS: 4996,00

 

1stk Morel Hybrid Ovation 6 PRIS: 4298,00

 

1stk US Amps MD.1D 1x400 watt PRIS: 3998,00

 

1stk US Amps MD41 4x60 watt PRIS: 3498,00

 

1stk Alpine CDA-9855RB CD-spiller PRIS: 4498,00

 

1stk EVUS KIT1 Komplett installasjonskit 7 G PRIS: 299,00

 

Totalt: 21587,00

 

www.megabillig.no

1stk HELIX H1000 Esprit 1 x 600W PRIS: 4890,-

 

1stk FOCAL 165KPS 6,5" 2 veis 80/160 watt PRIS: 3990,-

 

1stk Kenwood KDC-W808 med RDS tuner PRIS: 3490,-

 

2stk Rockford Fosgate P312D4 12" Punch serie PRIS: 3860,-

 

1stk 1000 Watt - Komplett installasjons sett PRIS: 590,-

 

1stk HELIX B2 Precision 2 x 100W PRIS: 3590,-

 

Totalt: 20410,-

Nå vil jeg vite fra dere (helst proffer) hvilke av disse jeg burde velge med tanke på pris, kvalitet og ytelse?

Endret av Goez89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er ikke proff, men en god grunn til å gå for pakke 1 er spillern.

 

Har ikke så god erfaring med kenwood spillere.

8924713[/snapback]

Jeg syntes den kenwood spillern så nice ut, uten at jeg har sett litt på specsa til den. Ikke så mange fine spillere på megabillig. Bortsett fra pioneer men de vil jeg ikke ha.

Lenke til kommentar

Jeg ville gått for morel pakken jeg også.

 

Jeg skal kjøre med noe lignede set up om ikke så lenge. Bare jeg skal ha RE SE subbene, en MD2D til å drive dem og en MD42 til Morel Dotech høytalere.

 

En MD1D skal vel klare å gi ut 1200-1500 watt rms tar jeg ikke helt feil, så kraft burde det være.

 

Grunnen til at jeg ikke liker megabillig pakken er Rockford subbene. De jeg har hørt har laget masse bråk på et lite område, men nesten ikke laget lyd ellers. Ellers er vel pakken deres ganske god.

Endret av Defus
Lenke til kommentar
Jeg like heller ikke rockford subbene noen særlig. Synes også at morel pakken ser bra ut! Men tenkte at megabillig pakken ga mere ytelse.

8925188[/snapback]

Siden mono blokken fra megabillig bare er stabil i 2 ohm, gir den ikke mer ytelse. Hvis jeg leste rett på siden deres.

Lenke til kommentar
ok, hvor mye vits er det i og bruke betraktelig mye mer på SX istede for SE?

8926308[/snapback]

 

Uten å blunke, ville jeg gått for pakke nr. 2. Forsterkerne er i en helt anne klasse enn dagens US amps, men husk at begge forsterkerne er utgående modeller. Jeg ville ikke valgt RF bassene, men dem fungerer.

 

Det er moro å lese flere her som ville gått for pakke nr 1 og at det ikke var noen vits å vurdere pakke nr 2. Det sier ganske mye om hvor mye erfaring disse personene har.

 

Når dette er sagt ville jeg rett og slett handlet hos Morel.no, da jeg ikke har noe som helst til overs for måte Megabillig driver butikk. Så selv om jeg mener pakke 2 er et bedre valg, så hadde jeg handlet pakke 1.

 

Ikke misforstå meg, pakke 1 er helt ok, men pakke 2 har i mine øyne bedre forsterkere og bedre komposett.

 

Men hvorfor binde deg opp til kun 2 nettbutikker, finnes utrolig mye spennende i prisklassen du her kikker i. Jeg kunne selvsagt satt opp oppsett som vil spille fletta av begge disse pakkene da jeg har noen meget spesielle produkter på lager som normalt er dyre, men går meget billig, men siden jeg driver butikk, vil dette bli tatt som reklame.

 

Om du tar en tur innom www.bilstereoforumet.no , kan jeg eller noen av de andre kyndige menneskene der assistere deg på en svært god måte.

 

mvh

 

Glenn

Endret av Mr. SQ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...