Gå til innhold

Hva er en anti-krist for dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, hva er egentlig en anti-krist for dere?

For meg er det en som kun er i mot kristendommen.

Med engang folk er anti-kristener er de onde da?

Selv er jeg imot kristendommen, men anser meg selv som rimelig grei, har mange venner og bruker aldri vold.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En anti-krist er det såkalte "dyret" beskrevet Johannes' åpenbaring. Anti-krist skulle bli en populær mann, hersker over verden, etter hva jeg mener jeg så. Alle elsket ham, og han visste heller ikke hvem han egentlig var. han ønsket å drepe alle kristne. Så en dag på den derre oppheisinga og greier, så skulle han ødelegge Jerusalem nordenfor, på slettene Harmageddon, med all verdens soldater.

I ettertid vet man at det er keiser Nero det er snakk om her. Nero ble populært kalt "the beast" av sine nærmeste venner, i tillegg til at han ønsket å utslette alle kristne. Og forressten, alle bokstavene i det hebraiske alfabetet har sin egen tallverdi. Og hvis du legger sammen tallene i keiser Nero's navn, får du, ja nemlig, akkurat 666, the number of the beast. :)

Sorry for OT.

Skrevet

Anti-krist er jo et slags begrep for ondskap og derfor er det vel kristendommen selv som blir anti-krist for meg. Manipulerende religioner designet for maktmissbruk er generelt noe jeg syns lite om.

Skrevet

Forskjell på å være "Anti-Krist" og å være "antikristen" som vel er det trådstarteren tenker på. Det første er et bibelsk monster, det andre er bare en betegnelse på folk som er veldig i mot kristendommen. I ekstreme tilfeller, så er de også fiendtlig innstilt til alle kristne.

Skrevet

Anti-Krist er etter min oppfatning en person eller entitet som representerer det motsatte av det Jesus budskap til menneskene var. Istedenfor å elske din neste så skal du tenke på deg selv først, drap er ok hvis det er det som må til for å få det som du vil, etc...

Skrevet
Anti-Krist er etter min oppfatning en person eller entitet som representerer det motsatte av det Jesus budskap til menneskene var. Istedenfor å elske din neste så skal du tenke på deg selv først, drap er ok hvis det er det som må til for å få det som du vil, etc...

8918317[/snapback]

I noen tilfeller er det jo riktig å tenke på seg selv først, om du ikke tenker på deg selv først så kan du kanskje ikke hjelpe andre etterpå. Siste setning der kan også la seg forsvare i enkelte ytterst ekstreme tilfeller.

Skrevet

8918317[/snapback]

I noen tilfeller er det jo riktig å tenke på seg selv først, om du ikke tenker på deg selv først så kan du kanskje ikke hjelpe andre etterpå. Siste setning der kan også la seg forsvare i enkelte ytterst ekstreme tilfeller.

8918913[/snapback]

Antikrist er visstnok et sjuhodet dyr som skal vandre rundt på jorden før dommedag, og spre ulykke. 666 er det tallet som skal avsløre han. Mange konspirasjonsteoretikkere mener å ha funnet 666 i for eksempel navnet til Bush:

George walker bushjr (6 bokstaver i hvert ord..)

Men det er da ikke slik Bush staves?

Gjest Slettet+9871234
Skrevet

8918317[/snapback]

LaVey? :tease:

Skrevet

8918317[/snapback]

8918913[/snapback]

Antikrist er visstnok et sjuhodet dyr som skal vandre rundt på jorden før dommedag, og spre ulykke. 666 er det tallet som skal avsløre han. Mange konspirasjonsteoretikkere mener å ha funnet 666 i for eksempel navnet til Bush:

George walker bushjr (6 bokstaver i hvert ord..)

8921098[/snapback]

Bush junior?

Skrevet

8921098[/snapback]

Nei, det er jo ikke det. Men når man har konklusjonen på forhånd, som konspirasjonsteoretikere (herunder også kreasjonister eller ID-ere), er det ikke vanskelig å finne indisier på enten den ene eller den andre måten …

Skrevet
I Bibelen står det skrevet om både Antikrist (som én person, ofte kalt dyret) og "antikrister", personer som vil bekjempe kristendommen.

8940730[/snapback]

Da er vel jeg en liten antikrist, siden jeg helst hadde sett kristendommen forsvinne. Og all annen religion også forsåvidt. :)

Skrevet

Det er vel knapt noe som er mer uinteressant enn å vite hva ulike mennesker legger i begrepet antikrist - da det kun er en antikrist, og det er den Bibelen taler om skal komme i forbindelse med endetiden.

Jeg er mektig lei av den relativismen som preger dette postmoderne samfunnet vi lever i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...