Gå til innhold

K610i vs. K810i


Anbefalte innlegg

Jeg er i tvil om hvilken jeg skal gå for. K810i er en del dyrere (ca. 3 600,- u/ab. på Elkjøp), men jeg synes designet er litt kulere enn på K610i. Noen erfaringer med disse telefonene?

 

Et minus med K610i er for øvrig at Elkjøp må bestille den inn for meg, og det kommer til å koste noen hundrelapper mer (til sammen 2 700,- iflg. mannen i butikken). Da tenker jeg egentlig litt at jeg like gjerne kan spandere på meg K810i. Den har imidlertid ikke scoret like bra på amobil.no sin test som K610i, og det er derfor jeg er usikker. Grunnen til at jeg maser om Elkjøp er at jeg har et gavekort jeg ønsker å benytte meg av. Det ser dessverre ut til at jeg ikke kan bruke gavekort ved kjøp på nettet, noe som er litt dumt ettersom i alle fall K810i er en god del dyrere i butikk.

 

Tar også imot tips om eventuelle andre telefoner, men jeg har blitt veldig glad i SE, og kommer nok til å ende opp med en av disse to telefonene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

(Bare rask i fra hodet.. Så itte ta alt bokstavelig.. ;))

 

Forskjeller/fordeler..

 

SE k810i:

 

1: 3.2Mpixel kamera, mot 2Mpixel på K610i..

2: Ekte blits, som lyer opp heile romet, mot ikke en gang et unkelig kameralys på K610..

3: RDS radio, mot ingen radio på K610..

4: 128MB minnekort, mot 64MB på K610i..

5: stereo øretelefoner, mot ingen i K610i..

6: Større, skarpere og mere lys sterk skjerm, mot en mere normalen på K610i..

7: Bilde stabilator og auto fokus, mot ingen ting på K610i.. (Muligens jeg husker feil, og at K610i har AF.. :hmm: )

8: Bilde og galeri knapper, mot ingen slike på K610i..

9: opplyste hurti kamera modus knapper, mot ingen på K610i..

10: Raskere TLF og eneste ikke smart telefonen, med java multi tasking, mot ikke på K610..

11: Kamera luke, mot ikke på K610i..

12: Mere utstikende og letter å treffe knapper, mot en mere standar løsning på K610i..

13: Litt bedre batteri tid..

14: Nyere type data kabel følger med, men samme nytte.. ;)

15: Hånd/kamera snor følger også med..

16: Toppmodelen i fra SE, og en mye nyere moddel, da den bare er 1-2 måneder gammel..

17: MYE FLERE OG BEDRE kamere funksjoner/muligheter/innstilinger..

18: Blått stilig tastatyr/styre spak lys... :p

19: Osv.. Osv..

 

SE 610i:

 

1: Knapper, isteden for styre spak... (Lel om den er blitt fikkset og mye bedre ein flausen i fra K500 osv..)

2: Finnes i rød! (Veit at d va avgjørende da dama valgte den.. ;))

3: Mindre, og letter.. (Hvis jeg husker rett..)

4: Billigere.. (Men.. ja.. ;))

5: Støttes av Netcoms gratis MSN.. (Men igjen, så kjem støtte til K810i om ca. 2-3 uker..)

6: osv..

 

Hehe, var dette til noe hjelp? :w00t:

 

Ps. Byttet akkurat min gamle K800i nå, mor en K810i, i påvente av K850i som kommer noe mere mot jul.. :thumbup:

 

.:CyberMan:.

Lenke til kommentar

Og du er fornøyd med din K810i? Tipper jeg kommer til å gå for den, men det var dumt at den kostet litt mer enn jeg trodde på Elkjøp.

 

Jeg sikler for øvrig ganske mye på HTC Touch-telefonen, som jeg fant i en annen tråd her. Synd prisen ligger litt over mitt budsjett, bare.

Lenke til kommentar

Er fornøyd, ja.. Lel om den e mye av det samme som K800i... Men grei som en forandring te K850i kjem.. :thumbup:

 

Ps. Veit at gavekort er bestandig et pess.. +at jeg liker å leke meg med slike tanker som "hva hvis".. Så.. Eks. Ossen er Elkjøp på 30 gavers angring på kjøp gjort med gavekort? Får man da et nytt gavekort, eller pengene tilbake? ;) (Så klart en vare som ikke er brukt, eller pakket opp, da alt annet vlle være umoralsk.. :hmm: Å ikke mobil, da d ikke er retur på slike..) Men utfallet kan da fort bli, at du sitter igjen med penger, å ikke et gavekort.. Å står fritt til å handle på elkjøp nett, eller eventuelt andre plasser..

 

.:CyberMan:.

Endret av .:CyberMan:.
Lenke til kommentar
Forskjeller/fordeler..

 

SE k810i:

 

16: Toppmodelen i fra SE, og en mye nyere moddel, da den bare er 1-2 måneder gammel..

 

Den er i grunn et år gammel allerede. Den er så å si identisk med K800 som kom for et år siden. Kun små kosmetiske forandringer er gjort.

Lenke til kommentar

Planene har muligens endret seg. Jeg har lyst på ny mobil NÅ, men jeg trenger det vel strengt tatt egentlig ikke. Jeg vurderer nå å vente noen måneder, og kanskje kjøpe HTC Touch-telefonen i stedet. Den frister veldig. Og om jeg ikke ender opp med den allikevel, så har nok i alle fall K810i sunket noen hundrelapper i pris.

 

Erfaringer med HTC Touch, noen?

Lenke til kommentar
Forskjeller/fordeler..

 

SE k810i:

 

16: Toppmodelen i fra SE, og en mye nyere moddel, da den bare er 1-2 måneder gammel..

 

Den er i grunn et år gammel allerede. Den er så å si identisk med K800 som kom for et år siden. Kun små kosmetiske forandringer er gjort.

8920266[/snapback]

Tja.. Hvis "småe kosmiske forandringer" vil si: en halv cm smalere.. 20 gram lettere.. mindre.. bedre og mere lysterk skjem.. eneste ikke smart telefonen, som kan multi taske (med java..).. raskere telefon og menyer.. 4 Nye opplyste kamera hurtig knapper.. mye bedre kamera deksel løsning.. nye kontrast og farge justeringer.. Nye kamere muligheter/instilinger.. Nytt tastatur lys.. Nye og mere framhevede knapper.. Osv.. ;)

 

Men, ja.. Rent teknisk, me tanke på hoved linjene.. (Leses MPixel, Skjerm størelse, 3g osv.. så e d egentlig den samme..) Men.. itte mye som skall til for at d blir en HELT annen mobill.. :thumbup:

 

.:CyberMan:.

Lenke til kommentar
videokvaliteten til K610 suger heftig...

8923696[/snapback]

Den er dårligere i forhold til nyere Nokia modeller, ja.. (6280, 6288, N73 osv..) Men i forhold til andre mobiler osv, så stort sett den samme kvaliteten. :)

 

(Man ja, SE har holdt seg til den samme kvaliteten dem siste 1-2 årene.. :/ Noe som vil bli forandret med K850i.. ;))

 

.:CyberMan:.

Lenke til kommentar
Jeg vurderer nå å vente noen måneder, og kanskje kjøpe HTC Touch-telefonen i stedet.

8921117[/snapback]

 

Hmm, og da kan man jo spørre seg om det lønner seg å kjøpe HTC Touch eller vente på iPhone. Det blir sannsynligvis Touch.

Endret av frgmnt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...