Gå til innhold

temperatur med "mighty machine"


kentdevil

Anbefalte innlegg

jeg har et system med et abit kg7raid hovedkort og en 1200 mhz cpu(266 mhz bus 1,75 vcore).Jeg har en mighty machine kjøler på denne(som blåser ut).Jeg har også brukt silver goop på cpu.Spørsmålet mitt er om det ikke er litt høy temperatur når cpuen blir 50 grader + under load?Har en del kabinettvifter i og selv når jeg skrur alle disse på ligger tempen på rundt 46 grader.Er ikke dette en unormalt høy temperatur?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har også kjøpt "Mighty Machine" og ble overrasket over de dårlige kjøleegenskapene. Ligger på 145-150 ved 1400 og åpent kabinett. Prøvde med ei kjempe stuevifte som blåste inn i kabinettet og da samk tempen endel men dette er jo ikke meninga.

Tror egentlig patenten med SK6+vifte som blåser utover er en dårlig løsning, så en artikkel på det og dette var ikke anbefalt. Vi får nok kjøpe en god 60x60 istedet.

Har forøverig EPoX EP-8K7A+ med T-B1333 AYHJA-Y og Crusial DDR. Denne pakken burdte være dynamitt men er ustabil over 1450. Har prøvd med lav busshastighet uten hell. Nekter å tro at denne CPU`en ikke greier mer, det sies jo at snittet er 1660. Noen forslag??

 

Format_C

Lenke til kommentar

håper for din skyld at du mener 45-50 grader og ikke 145-150.Har testet litt i dag , når jeg har 2 92 mm vifter som blåser inn på så synker temperaturen ned mot ca 44 grader , med "dekslet" på.Når jeg tar den av synker temperaturen ned mot 40.Men straks jeg tar på "dekslet" og skrur av kabinettviftene stiger temperaturen raskt opp mot 60 grader!Har montert vifta så den blåser inn mot prosessoren nå og har også smurt ny goop og dobbeltsjekket om det er dårlig kontakt mellom kjøleribbe og cpu , men fant ikke noe feil.Har også mine tvil om fanadapter og 80 mm vifte fungerer så bra.Har jo lest litt om dette og det virker som om ytelsen blir dårligere.Mener at dette har sammenheng med at vifta kommer for langt unna cpu + at "funnelen" blokkerer luftsrømmen.Tror også jeg kommer til å teste med en 60 mm vifte snart eventuellt får jeg kjøre kabinettviftene for full maskin. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...