Gå til innhold

Hva er min max minne hastighet?


Whitesp0t

Anbefalte innlegg

Hei jeg har hovedkort socket AM2 2.4Ghz...jeg kjører DDR2 6400 RAM brikker men så lurte jeg på hvor raske brikker jeg kan ha..jeg har 800Mhz brikker nå og lurer på og oppgradere..kan jeg ha noe raskere brikker en 800Mhz når det står på Hovedkort boka at jeg kan ha fra 600 - 800 Mhz? :) takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Det vil sikkert fungere med raskere brikker på hovedkortet, men du vil ikke få noe nytte av den ekstra hastigheten. Bussfrekvensen på hovedkortet vil avgjøre hvilken hastighet du kan få på minnet.

 

Hvis du overklokker en del, kan du alikevel ha bruk for RAM med høyere klokkefrekvens.

 

Ellers er det forskjell på timings på forskjellige brikker, kan få noen bedre enn det du har nå kanskje. Men det er uansett små forskjeller i ytelse, så det er gjerne ikke noe hensikt å bytte bare for det.

 

 

 

Nettulf

Lenke til kommentar
Hei.

 

Det vil sikkert fungere med raskere brikker på hovedkortet, men du vil ikke få noe nytte av den ekstra hastigheten. Bussfrekvensen på hovedkortet vil avgjøre hvilken hastighet du kan få på minnet.

 

Hvis du overklokker en del, kan du alikevel ha bruk for RAM med høyere klokkefrekvens.

 

Ellers er det forskjell på timings på forskjellige brikker, kan få noen bedre enn det du har nå kanskje. Men det er uansett små forskjeller i ytelse, så det er gjerne ikke noe hensikt å bytte bare for det.

 

 

 

Nettulf

8911758[/snapback]

 

Tusen takk for hjelpen Nettulf.. da dropper jeg og oppgradere til raskere RAM og bare kjøper mer RAM :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...