Gå til innhold

GTS, GTX eller Ultra?


wilzoo

Anbefalte innlegg

Kjøper snart en PC med disse spesifikasjonene:

 

MSI P965 NEO-F

Intel Core 2 Duo E6700 2.67GHz

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5

 

Står igjen med å velge skjermkort.

 

Har sett på XFX GeForce 8800GTS 500M 640MB GDDR3 men lurer på om jeg burde hoppe opp til XFX GeForce 8800GTS 600M 640MB XXX GDDR3. Har ikke tenkt til å bytte det ut med det samme så kanskje det kunne være lurt å velge den sistnevnte?

 

Om begge nevnt over er produkter som om ikke så alt for lang tid trenger utskifting, burde jeg kanskje slå på stortromma å velge XFX GeForce 8800GTX 630M 768MB XXX GDDR3 eller XFX GeForce 8800Ultra 675M 768MB XXX?

 

Prisen er jo nesten det dobbelte av den førstnevnte. Bruksområdet kommer til å være mediaredigering og en god del spilling av de nye spillene som kommer i et/to års tid framover og å kunne kjøre de på gode instillinger er fint. Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prisen er jo nesten det dobbelte av den førstnevnte. Bruksområdet kommer til å være mediaredigering og en god del spilling av de nye spillene som kommer i et/to års tid framover og å kunne kjøre de på gode instillinger er fint

 

Der sa du det selv, ikke mye igjen til fantasien for hva du skal gå for da. Men du kan jo ha en budsjeteringsløsning, kjøp et billig kort nå, spar opp, selv det billige kortet (gts) å slå på stortromma evt, litt senere ;)

Lenke til kommentar
Satte bare XFX opp som et eksempel.

 

Vil jeg merke stor forskjell på et 8800GTS og et 8800Ultra kort om feks 6 måneder?

8910033[/snapback]

Svaret der er vell JA, men kjøp 8800GTS du, så slår du på stor trommen i bynnelsen av 2008 å kjøper et av G90 serien da du ikke kan kjøre crysis på fullt med noen skjermkort til dagsdato :cry: Jeg skal iallefall kjøpe et av G90 serien når den kommer ut kun for crysis sin del :)

Lenke til kommentar
Vil jeg merke 1000-kroners spranget fra 8800GTS 500M 640MB til 8800GTS 600M 640MB XXX når jeg likevel skal kjøpe nytt om et lite år da? :p

8912693[/snapback]

Hvis du ikke så absolutt må kjøre spill på 1600x1200 så er det ingen vits å kjøpe 640 MB versjonen engang, heller kjøp 320Mb av det billigste slaget så laster du ned RivaTuner eller ATi Tool å så overklokker du littegrann så har du bedre ytelse enn det du har med 640Mb versjonen til 1000-1500 kr mer :) altså masse penger innspart !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...