Gå til innhold

Erfaringer med Nikon Coolpix S50 (vs ixus 800)?


Anbefalte innlegg

Har sett på digialkamera en stund og kommet frem til at ixus 800 er det beste valget til 2500 kr, men når jeg var på elkjøp i dag var det en gal selger som sa at man måtte være full og gal for å velge noe annet enn Nikon Coolpix S50 til 3000 kr!

 

Er ixus 800IS utgått? Vet noen om kanskje Nikon Coolpix S50 er bedre? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har sett på digialkamera en stund og kommet frem til at ixus 800 er det beste valget til 2500 kr, men når jeg var på elkjøp i dag var det en gal selger som sa at man måtte være full og gal for å velge noe annet enn Nikon Coolpix S50 til 3000 kr!

 

Er ixus 800IS utgått? Vet noen om kanskje Nikon Coolpix S50 er bedre? :hmm:

8906447[/snapback]

 

 

Det hadde jeg og sagt hvis jeg hadde jobba der, men om det stemte er noe annet ;)

 

Husker tilbake til min tid som selger i elektrobutikk og hvor mye piss vi sa om varene for å få folk til å kjøpe de.. Syntes nesten synd på de stakars kundene.. :p

 

Ble ganske så OT der.. :)

Les denne:

http://www.steves-digicams.com/2007_review...on_s50_pg5.html

Endret av pr0tec
Lenke til kommentar

S50 har visst dårlig batterilevetid og er tregt.

 

Ixus 800 har veldig bra batterilevetid. At den har optisk søker gjør at man kan gjøre den enda bedre. Og kameraet er meget raskt. Den har også 4x optisk zoom, mot 3x på S50.

 

Men S50 har jo 7.1 megapiksler da. Og er den litt flatere (men bredere og høyere).

 

Ixus 800 er visst gått ut av produksjon, men Komplett har en haug på lager til 2700. For litt siden kostet det bare 2300, for da var det på tilbud.

Lenke til kommentar
Husker tilbake til min tid som selger i elektrobutikk og hvor mye piss vi sa om varene for å få folk til å kjøpe de.. Syntes nesten synd på de stakars kundene.. :p
Tror flere enn meg gjerne vil vite hvor det var, for å passe på at vi ikke gjør den feilen å gå til den butikken :)

8923722[/snapback]

 

 

Jeg kan love deg at dette gjelder de fleste butikker! :p Tragisk nok..

I alle butikkene er de ansatte så flinke til å skryte over hvor gode de og de varene er... Men sannheten er ofte noe helt annet..

Endret av pr0tec
Lenke til kommentar
Har sett på digialkamera en stund og kommet frem til at ixus 800 er det beste valget til 2500 kr, men når jeg var på elkjøp i dag var det en gal selger som sa at man måtte være full og gal for å velge noe annet enn Nikon Coolpix S50 til 3000 kr!

 

Er ixus 800IS utgått? Vet noen om kanskje Nikon Coolpix S50 er bedre? :hmm:

Ville mye heller sammenliknet Nikon S500 med Ixus 800IS...
Lenke til kommentar
I alle butikkene er de ansatte så flinke til å skryte over hvor gode de og de varene er... Men sannheten er ofte noe helt annet..
Bruker man en seriøs leverandør/butikk, så har de ofte stolthet nok til å faktisk anbefale de varene man tror vil passe hver enkelt kunde. Det er mange useriøse forhandlere som ikke har skjønt at fornøyde kunder gjerne kommer tilbake. Og for å få en fornøyd kunde, skal kunden føle at man går ut med riktig kamera, uten å ha blitt lurt.

 

Ja, jeg "skryter" over hvor gode den og den varen er selv, men da mener jeg det også. Jeg er ikke redd for å si at en kunde tar feil, om han/hun tror at 10 megapiksler alltid er bedre enn fem, og at mange megapiksler er synonymt med kvalitet... for eksempel da.

 

Den dårlige trenden som mange større butikker har startet, som gjør at alle butikker får et dårlig rykte mtp dårlig service, inkompetente ansatte, lureri og svindel, blir backet opp av de samme kjedenes (tidligere) ansatte som forteller at alle butikker er slik. Men det er faktisk feil.

Lenke til kommentar
I alle butikkene er de ansatte så flinke til å skryte over hvor gode de og de varene er... Men sannheten er ofte noe helt annet..
Bruker man en seriøs leverandør/butikk, så har de ofte stolthet nok til å faktisk anbefale de varene man tror vil passe hver enkelt kunde. Det er mange useriøse forhandlere som ikke har skjønt at fornøyde kunder gjerne kommer tilbake. Og for å få en fornøyd kunde, skal kunden føle at man går ut med riktig kamera, uten å ha blitt lurt.

 

Ja, jeg "skryter" over hvor gode den og den varen er selv, men da mener jeg det også. Jeg er ikke redd for å si at en kunde tar feil, om han/hun tror at 10 megapiksler alltid er bedre enn fem, og at mange megapiksler er synonymt med kvalitet... for eksempel da.

 

Den dårlige trenden som mange større butikker har startet, som gjør at alle butikker får et dårlig rykte mtp dårlig service, inkompetente ansatte, lureri og svindel, blir backet opp av de samme kjedenes (tidligere) ansatte som forteller at alle butikker er slik. Men det er faktisk feil.

8940665[/snapback]

 

Nå skal jeg ikke ta alle under en kamm.. MEN, store kjeder som elkjøp, lefdal, siba mm. har folk som prakker på folk ting de ikke trenger til en høy pris.(snakker fra erfaring)

At der er positivt? Nei..

 

Det var en av grunnene til at vi ikke orka "skryte" over våre produkter i slutten, selv om sjefen ba oss gjøre det....

 

Du trenger ikke gå lengre enn til tv avd til en eller annen kjede der de selger et avdanka lcd tv merke som de skryter på seg har samme skjermtype som panasonic osvosv..

Endret av pr0tec
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...