Gå til innhold

MSI P965 Neo-F får ikke installert Vista


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal bygge PC for svigers, se evt. tidligere tråd fra meg.

Vel.. Hovedkort er kjøpt inn, MSI P965 Neo-F.

Booter fint fra Vista DVD-ROM, men finner ikke noen harddisk.

 

Jeg har prøvd med disken (WD-250Gb) i både S-ATA1 og S-ATA2 pluggene. BIOS finner jo disken fint.

 

Jeg har lastet ned alle drivere for Vista, fra både Intel og MSI.

Lagt disse på en USB Pen, så jeg kan velge driver når Vista stopper opp. Enda klarer ikke Vista å finne riktig driver for harddisk..

 

Kan det være noe annet rart?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du pakket dem ut? Har du tilgang til usb? Se i bios om du har sett usb som en disk enhet? feks DVD/disk/usb. Er ikke 100% sikker på hvordan du gjør det, har aldri gjort det selv? Har enda gode gamle floppy i mine maskiner.

8900974[/snapback]

Klart jeg har pakket dem ut.

Det som forundrer meg mest er at jeg mener Vista har driverstøtte for P965 chipset fra Intel rett ut av boksen. Så det skal ikke egentlig være nødvendig med ekstra drivere.

 

Glenn

Lenke til kommentar

Vet du, jeg hadde det samme problemet med et eldre 865PE-basert MSI-kort selv.

 

Skulle installere Vista, men fikk beskjed om at det ikke fantes noen harddisk å installere på. Alle andre OS gikk fint å installere, bare ikke Vista. Dette var en maskin med vanlig PATA disk, så noen drivere e.l. kunne jo ikke mangle. Fant ingen løsning på det, men lurer på om jeg skal dra fram maskinen igjen og forsøke for å se om jeg finner ut av det.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Vet du, jeg hadde det samme problemet med et eldre 865PE-basert MSI-kort selv. 

 

Skulle installere Vista, men fikk beskjed om at det ikke fantes noen harddisk å installere på.  Alle andre OS gikk fint å installere, bare ikke Vista.  Dette var en maskin med vanlig PATA disk, så noen drivere e.l. kunne jo ikke mangle.    Fant ingen løsning på det, men lurer på om jeg skal dra fram maskinen igjen og forsøke for å se om jeg finner ut av det.

8904987[/snapback]

 

Svar er funnet på denne saken.

Det var rett og DVD-ROM'en som ikke er kompatibel med Vista! :mad:

 

Jeg kjøpte en ny S-ATA DVD-Brenner, og Vista installerte som bare det. Siden kostnaden for en DVD-brenner en meget liten om dagen, kan jeg rett og slett bare anbefale å ikke dra med seg gamle CD-RW og DVD-ROM'er til en ny maskin som du har tenkt å kjøre Vista på. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...