Gå til innhold

Noen som spiller DAoC fortsatt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spiller fremdeles. Jeg regner med du ikke har spilt det før? Å starte med DAoC i det 6. året det er ute er ikke veldig lett. Hvertfall ikke om du har tenkt å komme deg til endgamet (der morroa er).

Ting du bør tenke over:

Tilstanden på de engelske serverene i europa er rimelig labre (få som spiller der), så du bør vurdere å starte på US servere om du ikke er sterk i tysk eller fransk.

Videre må jeg anbefale deg, som ny til spillet å starte på en classic server. På en classic server har de kuttet ut en forhatt expantion som heter Trails of Atlantis. En PvE expantion som gjorde at folk måtte PvEe som gale for å få det beste utstyret. Det er riktignok lenge siden denne expantion kom ut, og det er faktisk veldig lett å seg utstyret som før var veldig vanskelig. Men til tross for at det er lett nå så vil jeg fremdeles anbefale en classic server fordi det er *litt* enklere. Litt ferre abilities og slikt å tenke på. Men tro meg, spillet er fremdeles veldig komplekst.

Å velge klasse er ikke lett. Du bør velge en type først (tank, light tanks (dps), caster, support, healer, archer, hybrid eller assassin) og deretter forhøre deg her eller med noen andre om hva du bør velge. Det har seg sånn at enkelte classer ikke brukes så mye i RvR, noe som gjør at du kan få vanskeligheter med å få grupper. Noe som kan være kjipt.

Om du ikke kjenner noen du skal spille med fra før, så bør du skaffe deg et guild fra første stund. Om du ender opp på en US server så kan det være lurt å prøve å finnet et EU guild, men det er ikke altid like lett. Det jeg gjorde når jeg nylig flyttet til US serverene, var å spørre en tilfeldig person om å få noe startup gull. Endte med at jeg ble invitet til guildet hans og fikk hjelp til levling og det hele. Det du kan gjøre er å spørre folk om hjelp og nevne at du er ny. DAoC spillere elsker nye folk (denne posten er et eksempel). :thumbup:

Spillet er i sin beste stand nå. Aldri vært mer balansert og bugfritt. Har spilt det i over 5 år nå og storkoser meg fremdeles.

Spørr i veg om det skulle være noe. :)

Skrevet
Du spiller på US ?

Startet trial nu.. server gamer du på anyway? (og nick)

8901299[/snapback]

Jeg spiller på Lancelot (Caerleon cluster) på midgard. Characteren min heter Armtor (av alle ting). Litt opp og ned hvor mye jeg spiller tho.

Skrevet (endret)

Jeg spiller US. Midgard Guinevere har jeg mine main karakterer, men har også noen 50'er på et par andre servere. Har vel en 50 Friar på Lamorak

Endret av Trynemjoel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...