Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

D-link dir 655 hastighetsproblem.


Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg en D-link dir 655 router og har 26 mb linje fra Get.

Når jeg kobler til en tp kabel, ligger min hastighet på alt fra 20-26 mb ved test med programmet tptest.

Har Wpa kryptert og kjører trådløst med laptopen. Nå oppnår jeg maks hatighet på 6 mb!! :hmm: På spill maskina mi har jeg vært opp i kanskje 12 :dontgetit:

Laptopen er forøvrig en Acer travelmate 4652lmi

Noen som har noen ideer vedr.dette? Innstillinger i routeren som må gjøres om?

KjørerWin Xp pro på begge og de har kjørt på 20 mb linje fra Lyse i over 1 år så tror ikke det er nettverkskortene heller........

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har kjøpt meg en D-link dir 655 router og har 26 mb linje fra Get.

Når jeg kobler til en tp kabel, ligger min hastighet på alt fra 20-26 mb ved test med programmet tptest.

Har Wpa kryptert og kjører trådløst med laptopen. Nå oppnår jeg maks hatighet på 6 mb!! :hmm:  På spill maskina mi har jeg vært opp i kanskje 12 :dontgetit:

Laptopen er forøvrig en Acer travelmate 4652lmi

Noen som har noen ideer vedr.dette? Innstillinger i routeren som må gjøres om?

KjørerWin Xp pro på begge og de har kjørt på 20 mb linje fra Lyse i over 1 år så tror ikke det er nettverkskortene heller........

På forhånd takk :)

8888558[/snapback]

 

"Bump" Anyone? :dontgetit:

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
Jeg har kjøpt meg en D-link dir 655 router og har 26 mb linje fra Get.

Når jeg kobler til en tp kabel, ligger min hastighet på alt fra 20-26 mb ved test med programmet tptest.

Har Wpa kryptert og kjører trådløst med laptopen. Nå oppnår jeg maks hatighet på 6 mb!! :hmm: På spill maskina mi har jeg vært opp i kanskje 12 :dontgetit:

Laptopen er forøvrig en Acer travelmate 4652lmi

Noen som har noen ideer vedr.dette? Innstillinger i routeren som må gjøres om?

KjørerWin Xp pro på begge og de har kjørt på 20 mb linje fra Lyse i over 1 år så tror ikke det er nettverkskortene heller........

På forhånd takk :)

Hei.

Jeg sitter nå med eksakt samme problem som du beskriver, har du fått ordnet det slik at du kan kjøre full hastighet med trådløst? og hva var det du gjorde for å få det til???

 

På forhand takk

Lenke til kommentar

Du har et 11g-nettverkskort? 6mbit er ofte helt vanlig praktisk hastighet der. Spesiellt side du har på kryptering, det struper også hastigheten.

 

Skaff deg et N-nettverkskort :). Da får du høyere teoretisk hastighet, og bytt kanskje også fra wpa-kryptering til mac-filtrering som sikkerhet.

Lenke til kommentar
Skaff deg et N-nettverkskort :). Da får du høyere teoretisk hastighet, og bytt kanskje også fra wpa-kryptering til mac-filtrering som sikkerhet.

Ved å bytte fra wpa-kryptering til ingen kryptering men mac-filtrering kan også all trafikken mellom deg og routeren enkelt sniffes av en tredjepart, bl.a. brukerkontoer og passord.

Lenke til kommentar

jeg har samme linje fra get og der sa de at de bare garanterer opptil denne hastigheten. Dvs i realiteten må du nok se laaaaangt etter maks hastigheten.

17-20 er nok maks av det linjen klarer. Jeg lastet ned en fil fra ftp på uio og oppnådde maks 2.5mb i sekundet (mens linja skal kunne klare 3,2)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...