Gå til innhold

Pro Evolution Soccer 2008

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det er godt å høre at PES fortsatt er best fotballmessig, selv om vi sikkert ikke kan vite sikkert om det virkelig endrer seg i år eller ikke. Holder vel fremdeles en knapp på PES, men nå som jeg snart får puttet inn en harddisk i Xboxen regner jeg med at det vil være mulig å få prøvd demoene til både PES og FIFA iløpet av høsten.

Mener jeg leste noe om at det ville være mulig å laste ned FIFA-ting fra Live under E3-messen i år, og da finner man vel relativt fort ut om det er noe crap eller ikke.

Prøvde forøvrig WC2006 etter at PES6 DVD'en tok kvelden her, og det var virkelig en dårlig spillopplevelse etter å ha vært vant med PES helt siden PES3 :yucky:

Endret av Complexion
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var et godt valg for coveret vil jeg tro. Kanskje de til og med får "lurt" noen småjenter til å kjøpe spillet også?

Uansett, Ronaldo er vel verdens beste ving for tiden - i alle fall offensivt, så det var et verdig valg av Konami synes jeg.

Gleder meg til å ta fatt på PES08 online når den tiden kommer, og selvsagt også mange tøffe kamper mot privinius. Ut i fra skjermbildene å dømme vil dette kunne bli rimelig bra.

Skrevet (endret)
Hvordan vil forresten duellen mellom FIFA 08 og PES08 bli tror dere? Etter hva jeg har hørt (jeg har bare spilt PES de siste årene) har FIFA tatt igjen PES på selve fotballdelen - og grafisk sett er det jo penere.

Hva lisenser angår så har jo FIFA en fordel på den fronten også.

Hva tror folket?

9007185[/snapback]

Nei nei, Fifa er ikke engang i nærheten på fotballdelen. Pes er så mye bedre med pasninger, skudd, innlegg og alt det der. Har selv spillt Fifa i 2-3 år før jeg starta med Pes, som jeg har spillt litt i 2 år nå.

Edit: noen par leifs

Endret av TobzzZ
Skrevet

Jeg spilte Fifa 2007 hos en kompis her om dagen, og det var artig. Også siden det ikke har vært noe spilling på 360 i det siste, så tenkte jeg kunne spille litt PES.

Og fy for en orgasmisk følelse det var og spille det! Det kan bare beskrives med smileyer: :omg::green::w00t::dribble::eek::w00t::thumbs::whistle::laugh::love::ph34r::D

Herregud, for et spill! Selv om 6'ern ikke var så bra som 5'ern, så er det fortsatt et knakende godt spill! :love:

Skrevet

Bra du benytter muligheten til å spamme bøttevis med smiletryner. Personlig synes jeg PES6 er bedre enn 5. Dommeren i 5'ern er i mine øyne aldeles for streng. Det hadde forøvrig vært strålende om de hadde fått fiksa lisens til PL i neste utgave, men tviler litt på det.

Skrevet
Bra du benytter muligheten til å spamme bøttevis med smiletryner. Personlig synes jeg PES6 er bedre enn 5. Dommeren i 5'ern er i mine øyne aldeles for streng. Det hadde forøvrig vært strålende om de hadde fått fiksa lisens til PL i neste utgave, men tviler litt på det.

9073064[/snapback]

Enig der 6'ern var og er bedre enn 5'ern

Skrevet

Jeg spilte akkurat en kamp, og der scora jeg faen meg det beste målet jeg har scora noen gang!

Men jeg for ikke lagra replayen på 360 versjonen.

Så jeg håper inderlig at det funksjonen kommer på 360 i det neste spillet :)

Skrevet

Forferdelig irriterende at 360 versjonen er strippa for noen ganske vesentlige funksjoner. Og av en eller annen grunn synes jeg spillet er vanskeligere på 360 enn på pc, noen andre som er enig eller er det bare jeg som er kløne?

Skrevet (endret)

I mitt tilfelle er det helt motsatt. Jeg greier ikke og spille det på PC!

Men jeg tror det er en vane-sak

Endret av Nilsemann2k
Skrevet

Oi, det høres spennende ut, selv om det har lite eller ingenting med diskusjonen av PES08 å gjøre.

Kommer nok ikke uansett, men jeg lurer fælt på hvordan jeg ligger an nivåmessig :hmm:

Skrevet

Har vel spilt PES6 daglig siden det kom ut, og det er vel liten tvil om at det foreløpig er kongen på haugen av fotballspill på 360.

Men, etter så mange timer med spilling så er det helt klart utallige ting som jeg ønsker endret eller i det minste forbedret i 2008-versjonen.

- Dømming bør bedres. Dette gjelder i alt fra frispark situasjoner til bruk av klare fordeler ved eks offside.

- Bedre AI. Hvorfor fremstår det som verdens vanskeligste handling å strekke ut beinet for å nå ballen? Og hvorfor er det så alt for mange baller som spillerne aldri når, selv joggende 2 cm bak, før den går over sidelinja?

- Forbedret keeper, som kanskje det største problemet med spillet. Jeg er hellig overbevist om at en måling av intelligensnivået til målmennene hadde resultert i negativ utslag. Samtidig ønsker jeg at de setter spillet kjappere i gang, kommer seg kjappere på beina etc.

- Drastisk forbedring av kontrollene. Få inn bedre funksjoner på høyre stikka!

- Bruk av rumble. Hvorfor ikke legge til vibrasjon som f.eks. indikerer styrke/vinkel på skudd?

- Hva har de gjort med straffene? Pr. i dag er dette ren bingo og er blant annet en plass vibrasjon hadde gjort mye.

- Forbedret brukervenlighet. Menyer, manualer, player settings etc er like pedagogisk, lettlest og brukervennlig som instruksjonsmanualen til et romskip.

- Forbedret lyd. Musikk, menylyder og aller viktigst; lyden fra publikum må bedres. Jeg vil FØLE at jeg sitter på en stadion. Ved evt lisenser bør de ha med enkelte av de velkjente sangene/chants til de respektive klubbene.

- Utvidet lisens.

- Grafisk forbedring. Alt fra spillere til miljø bør bedres forholdsvis drastisk.

- Egen fysikk på ball. Gjør spillet enda mer naturtro.

Tror jeg kan skrive videre i flere timer, men jeg får roe meg litt ned. Har tross alt en jobb å gjøre her jeg sitter ;)

Skrevet

Grafisk har PES ein del å gå på. Fifa har mykje bedre presentasjon av spelet (meny, musikk osv), samt hauger med lisenser. Håper PES utvikler seg i større grad enn i tilfelle med PES 6.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...