Gå til innhold

Har noen spilt Space Empires V?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har nylig plukket opp en kopi av dette gigantiske 4x-spillet. Jeg er veldig glad i 4x-spill, men har ikke vært borti serien før, så jeg gledet meg til en ny opplevelse.

Spillet er et av de største 4x-spillene jeg har vært borti. Tusenvis av techs å utforske, bygg dine egne skip, stjernebaser, satelitter, tanks og andre ting med hundrevis av komponenter, utforsk mange hundre planeter i galaksen, og prøv din styrke mot et titalls motstandere. Problemet her ligger i at det er veldig utilgjengelig. Spillets tutorial varer i en times tid og lærer deg hvordan man skal bygge, reseache og utforske. Desverre stopper det der.

Jeg får litt følelsen av at å slippe meg løs på å drive et helt stjerneimperie etter den skrale introduksjonen blir omtrent som å sette en tolv år gammel jente bak spakene på en F-15 - du kan håpe at det går, men sjansen er stor for at det går kun én vei: Nedover. Etter en del forsking og prøving fikk jeg allikevel lagd meg ett par fightere, noen bakkestyrker og kolonisert en ny planet. Så fant jeg en motstander og begynte å angripe litt, men jeg forstod ikke mye av kampene.

Dette virker som et interessant spill, særlig i multiplayer, hvis det er simultaneous turn based, så man ikke må vente så mye. Liker du 4x-spill som Civilization, Stars!, Deadlock og liknende kan dette være noe for deg. Men forbered deg på mye prøving og feiling.

Jeg skal sette meg mer inn i det så fort jeg får tid igjen. Noen andre som har spilt spillet?

Endret av q_Werty
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har sett litt på Space Empires V, og får snart min kopi i posten. Etter det jeg har lest og sett av dette spillet ser det ut som den apellerer mest til Hardcore Strategi spillere. Man skal tydeligvis ha muligheten til tusenvis av ting og modifikasjoner på romskipene og hjemmeplaneten og dette blir nok litt i det meste laget for vanlige gamere.

Men jeg gleder meg fortsatt til å prøve det, og skal komme med et litt mer sammenfylt svar etter det.

Endret av agskaali

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...