Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Feilmelding i div. programmer og uønskede reboots


Anbefalte innlegg

Etter mye om og men så fant jeg ut at problemet til min kjære dunk antageligvis lå i harddisken. Det som skjedde var at Opera, MSN og Explorer (som jeg aldri bruker) kom med feilmeldinger og måtte lukkes. Når dette skjedde var det umulig å åpne de igjen, da måtte jeg reboote. Etterhvert kom det masse rebooter helt av seg selv og en haug av bluescreener.

 

Problemet mitt nå har ikke kommet så langt at den rebooter og BSOD'ene hagler, men Opera og MSN tuller veldig. Jeg byttet harddisk, og da fikk jeg installert XP ordentlig i motsetning til før HD-bytte, da jeg fikk feilmeldinger under XP-installasjon og windows-oppdatering. Dette gikk smertefritt denne gangen, og jeg håpte at problemet var løst, den gang ei. Noen som har noen som helst forslag om hva det kan være? Alle forslag mottas med stor takk, kanskje en klem hvis de viser seg å være hjelpsomme :]

 

Skjermen flimrer også, hvis jeg dunker i pc-pulten så "hopper" bildet og det blir noen svarte streker. Jeg har en 10" sub her, men den står 60-70 cm unna skjermen, som var anbefalt av Logitech, pluss at pulten i seg selv er av temmelig massiv spon. Any ideas?

 

Dunken går ikke varm, jeg har ikke hatt noen veldig virus-info jeg har fått beskjed av norton om, nyeste drivere fra Nvidia er lastet ned til HK og skjermkort, alt av windows updates er inne.

 

Oppsett:

Abit KN8 SLI

Geforce 7800 GT

AMD Athlon 64 3700+

Crucial Ballistix 2x512 mb

 

På forhånd, takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skjermen flimrer også, hvis jeg dunker i pc-pulten så "hopper" bildet og det blir noen svarte streker. Jeg har en 10" sub her, men den står 60-70 cm unna skjermen, som var anbefalt av Logitech, pluss at pulten i seg selv er av temmelig massiv spon. Any ideas?

Hei!

Sjekk om ledningene sitter som de skal i skjermkort og skjerm, vist de gjør det bør du få prøvd en annen skjerm, da kan du finne ut om det er skjermkortet eller skjermen som lager stripene.

 

Og som "lommerusk" sier, sjekk RAM. Og se til at du har installert driveren for HK som fulgte med eller nyere utgave fra fabrikanten på nett.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...