Kimelimm Skrevet 17. juni 2007 Skrevet 17. juni 2007 Hei! Har noen spørsmål ang second Life! 1. Hvorfor lagger deth ele tiden? selv med bra linje! 2. Hvor kan jeg bygge hus etc? 3. Hvordan kan jeg skaffe penger der etc? 4. Noen som kan adde meg på MSN? Noen som KAN spillet? Takker for svar!
binko Skrevet 17. juni 2007 Skrevet 17. juni 2007 Burde vel ikke være så vanskelig å google noen FAQ`s vel..? Ang. lagging burde du kanskje skru ned grafikken, hvis du har et eldre kort?
Kimelimm Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Skrevet 17. juni 2007 har Gforce 7600 med 512 MB på kortet... Men også lagg gjennom network og, har 6MBit, og lagger noen ganger så jeg er i andre ennen av banen
Smooth Ceiling Skrevet 17. juni 2007 Skrevet 17. juni 2007 (endret) (jeg forsøkte å gjøre dette kort, men ...) Selv merket jeg ganske bra forskjell fra 1GB RAM til 4 (XP finner kun 3.12GB av de, men jeg tenkte på fremtidig 64-bit Vista oppgradering). ADSL eller bredbånd er et minstekrav for SL, da alt en ser rundt omkring blir lastet ned i realtime, hele tiden. Det er en 100% dynamisk virtuell verden. Når folk bygger noe kan du se på hvordan de rezer en enkel prim(itive) (tenk 3D modellering), former den, plasserer den og legger på teksturer de har laget selv eller som er laget av andre. Det er fascinerende å se dyktige og kreative konstruktører bygge noe i SL, med eller uten bruk av avanserte verktøy (igjen laget av andre). 1. Hvorfor lagger deth ele tiden? selv med bra linje! Motoren som driver SL er gammel, og LL har ikke lengre kapasitet til å oppgradere ofte nok. Det lagger for meg og mye av tiden, noen ganger helt ekstremt (vi har 4mbit her). Ofte er lag i SL forårsaket av ustrakt bruk av ressurser som scripts, animasjoner og teksturer med høyere oppløsning enn nødvendig for den typen bruk. 2. Hvor kan jeg bygge hus etc? Trykk (Ctrl+F) i SL, og søk etter "sand box". Jeg foreslår Explorer's Rangeland: Bygg hva du vil, og du kan leie butikkområder som består av 512 kvadratmeter med 113 prim limit for 256L (tror jeg) per uke. Selg gjerne produktene du lager via f.eks. SL Exchange og / eller SL Boutique. For å få arbeidsro når jeg bygger ved slike steder, bruker jeg en sky platform som jeg sender opp til typisk 600-650m høyde (med meg oppå). Du kan få de rimelig eller til og med gratis, med scripts som bl.a. gir deg en viss grad av beskyttelse og privatliv når du bygger / scripter. For å se hva du kan lage i SL, et par eksempler her (høy kvalitet): Gibson Les Paul '59 og kjerra til en kul russer jeg ble kjent med her om dagen: aubreTec Osprey (stappfull av avanserte scriptede muligheter, kul sak), eller hva med et VHI F-16 Fighting Falcon m/TCS I tillegg har vi nå såkalte "sculpted prims", som kort sagt lar deg lage mer avanserte og organiske modeller med f.eks. Blender, Maya eller 3D Studio Max, og importere disse til SL. Det har en del begrensninger, men det er da også bare første steg i den retningen fra LL, og det lover godt for fremtiden. 3. Hvordan kan jeg skaffe penger der etc? Lager du gode (smakfulle eller funksjonelle) produkter og lærer deg markedsføring, kan du tjene litt. Særlig om du kan programmering og / eller lærer deg å skrive avanserte LSL scripts, kan du gjøre det bra etterhvert. Ellers kan du finne et brukbart freebie female skin og shape, hair og klær, og søke om jobber som danserinne eller vert / vertinne ved diverse klubber og andre steder. Du kan også jobbe som DJ mange steder (må som regel ha din egen radiostream og kunne prate rimelig godt på engelsk). Endret 17. juni 2007 av Sundiver
Kimelimm Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Skrevet 18. juni 2007 Noen som spiller det? Heter Kimmag Allen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå