j000rn Skrevet 3. juli 2007 Skrevet 3. juli 2007 Du har ikke tilgang til mappen. Kjør programmet ditt som administrator. Eller: try/catch
kaffenils Skrevet 3. juli 2007 Skrevet 3. juli 2007 Bumper litt her jeg. Har fremdeles samme problem som i posten over, og har ikke funnet ut av det. Er også ute etter en søkefunksjon som søker etter gitte filer også. 8994742[/snapback] Du har tatt både Atlanter- og Stillehavet over hodet. Jeg sier ikke dette for å være frekk eller nedlatende, men du bør begynne på litt lavere nivå hvis du skal lære deg .Net. -For det første så er de fleste "velskrevne" spywareprogrammer smartere enn at de lar seg fjerne ved å slette en registrykey eller en fil. Filene lar seg ikke slette før prosessene som tilhører dem er avsluttet. Mao. så må du sammenlikne kjørende prosesser med spywaredatabasen din. Enkelte spywares starter opp flere prosesser, og hvis du avslutter en prosess så starter det opp en ny en. For å gjøre det enda mer problematisk så kopieres gjerne den kjørebare filen til et annet filnavn eller katalog og starter en ny prosess av denne. -For det andre er redd for at du ender opp med å ødelegge både register og systemkataloger og dermed sitter igjen med en ødelagt Windows-innstallasjon. Jeg kan aldri tenke meg at aadnk, selv om programmering er like natulig for ham som å puste, gidder å skrive hele programmet for deg.
AnaXyd Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Skrevet 3. juli 2007 (endret) Altså, setter pris på at dere svarer...! Men jeg spør ikke om dere kan kode hele greia for meg, men hjelpe meg på vei med det slik at jeg kan gjøre en del selv, og forstår det! Er fremdeles mye å spørre om men... Jeg har heller ikke tenkt til å lage noen super avansert antispyware, bare et lite program som faktisk kan finne noen virus, og fjerne dem. Register greiene føler jeg kan bli litt avansert, og kanskje kan ødelegge noe hvis det intreffer en bug. Men hvis antispywaren kan finne f.eks ISTbar sin programmappe og fjerne denne er det jo godt på vei! Jeg har funnet en litt rotete kode som finner enkelte filer: Public Class Form3 Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click ' String [] pictureFiles = new String[200]; Dim fileNameToFind As String fileNameToFind = "textfile.txt" Dim currentDirectory As String Dim strVector() As String Dim fileName As String Try currentDirectory = TextBox2.Text ' Let's see the directory we are searching MessageBox.Show(currentDirectory) If (System.IO.Directory.Exists(currentDirectory)) Then ' Get all the files in the directory strVector = System.IO.Directory.GetFiles(currentDirectory) Dim i As Int16 Do ' Cut down the file to only it's name (eliminate the path) fileName = strVector(i).Substring(strVector(i).LastIndexOf("\") + 1) ' Does the name match with the one we are looking for? If (fileName.Equals(fileNameToFind)) Then MessageBox.Show(fileNameToFind + " was found at position " + i.ToString() + " in " + currentDirectory) End If i = i + 1 Loop Until (i >= strVector.Length) End If Catch ex As Exception MessageBox.Show(ex.ToString()) End Try End Sub End Class Dere ser kanskje selv hva den gjør..? Du har ikke tilgang til mappen. Kjør programmet ditt som administrator. Eller: try/catch Jeg er administrator, og regner med at jeg kjører programmet som administrator da også? Hva mener du med try/catch? Endret 3. juli 2007 av AnaXyd
Jaffe Skrevet 3. juli 2007 Skrevet 3. juli 2007 Som sagt her før har du tatt på deg alt for mye. Lær deg å programmere før du lager et antivirus/antispyware-program. Du kan ikke lage noe ved å kopiere og lime inn andres kode. Det er ikke programmering, men enkel "puslespill-programmering" og vil garantert gi deg en haug med bugs du ikke kan fikse fordi du ikke vet hvordan koden funker, siden du ikke har skrevet den selv.
AnaXyd Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Skrevet 3. juli 2007 (endret) Kopiere og lime inn andres kode..? Nå har jeg kun fått hjelp til en ting her.. Og det er register funksjonen. Jeg føler at dere suger ifra meg all motivasjonen her... Jeg har mekket alt det andre helt for meg selv, ved å finne diverse snippets og mekke dem inn selv. Jeg skal poste ett bilde av programmet.. Men..! Jeg må isåfall programmere noe jeg syntes er gøy hvis det skal bli noe annet... Har dere noen forslag isåfall? Kan det være vanskelig å lage et program som legger inn diverse filer inn på en ekstern harddisk? Endret 3. juli 2007 av AnaXyd
Jaffe Skrevet 3. juli 2007 Skrevet 3. juli 2007 Nå har jeg kun fått hjelp til en ting her.. Og det er register funksjonen. Jaha? Syns du sa dette også jeg? Jeg har funnet en litt rotete kode som finner enkelte filer: Med en påfølgende kodesnutt. Og så har du jo opprettet en tråd der du vil omsette deler av et antivirusprogram i Python til VB.NET. Men det har vel heeelt sikkert ingenting med dette å gjøre. Hvis du føler at vi tar motivasjonen fra deg så er vel ikke det uten grunn; du har tatt på deg alt for mye, uten å antageligvis kunne stort av det du pusler med.
aadnk Skrevet 3. juli 2007 Skrevet 3. juli 2007 (endret) Men..! Jeg må isåfall programmere noe jeg syntes er gøy hvis det skal bli noe annet... Har dere noen forslag isåfall? Kan det være vanskelig å lage et program som legger inn diverse filer inn på en ekstern harddisk? 8996381[/snapback] Tviler sterkt. Kopiering av filer kan oppnås med et enkelt kall: System.IO.File.Copy(Kilde, Destinasjon). Å søke etter filer er heller ikke så særlig vanskelig: ' Gå gjennom alle filer i angitt mappe og medfølgende undermapperFor Each File As String In IO.Directory.GetFiles("D:\Temp\", "*.filetternavn", IO.SearchOption.AllDirectories) If IO.Path.GetFileName(File).Equals("noe_du_leter_etter") Then ' Ect. End If Next Endret 3. juli 2007 av aadnk
Jaffe Skrevet 4. juli 2007 Skrevet 4. juli 2007 Jeg har mekket alt det andre helt for meg selv, ved å finne diverse snippets og mekke dem inn selv. Akkurat.
AnaXyd Skrevet 4. juli 2007 Forfatter Skrevet 4. juli 2007 (endret) Jeg har mekket alt det andre helt for meg selv, ved å finne diverse snippets og mekke dem inn selv. Akkurat. 9003272[/snapback] Herregud... Jeg føler meg SKIKKELIG uvelkommen som programmerer her på diskusjon.no! Går det ikke an å støtte litt, istedet for å baaare finne negative ting, og bruke de mot meg? Det er så latterlig at du faktisk orker å være frekk og spydig mot meg. Hvis du virkelig ikke har annet å gjøre enn å være det, kan du jaggu meg la være å skrive noe. Og, jeg lurer på en ting. Hvordan i huleste skulle jeg få laget noe program uten å vite hva jeg skal skrive? Derfor: Snippet's fra rundt om kring, inkl. MSDN. Gjør ikke dere andre det? Det er forresten ikke bare bare og lime inn kode som er ferdiglaget, man må jo tilpasse den, og det er ikke alltid den faktisk fungerer. Endret 4. juli 2007 av AnaXyd
j000rn Skrevet 4. juli 2007 Skrevet 4. juli 2007 Jeg har mekket alt det andre helt for meg selv, ved å finne diverse snippets og mekke dem inn selv. Akkurat. 9003272[/snapback] Herregud... Jeg føler meg SKIKKELIG uvelkommen som programmerer her på diskusjon.no! Går det ikke an å støtte litt, istedet for å baaare finne negative ting, og bruke de mot meg? Det er så latterlig at du faktisk orker å være frekk og spydig mot meg. Hvis du virkelig ikke har annet å gjøre enn å være det, kan du jaggu meg la være å skrive noe. Og, jeg lurer på en ting. Hvordan i huleste skulle jeg få laget noe program uten å vite hva jeg skal skrive? Derfor: Snippet's fra rundt om kring, inkl. MSDN. Gjør ikke dere andre det? Det er forresten ikke bare bare og lime inn kode som er ferdiglaget, man må jo tilpasse den, og det er ikke alltid den faktisk fungerer. 9004395[/snapback] Ikke bry deg om han. Men som programmerer er det faktisk veldig sjeldent jeg kopierer "snipplets" fra andre steder. Klipp&lim-programmering slutter sikkert du over også om en stund. Det er greit i begynnelsen når du lærer deg å programmere. Og prosjektet ditt er, som andre har sagt, litt for ambisiøst. Regner med at du lager det for moro skyld, og ikke for at det skal bli et seriøst produkt. Jeg ville ihvertfall vært veldig forsiktig med å legge det ut på internett for at andre skal bruke det uten veldige store advarsler. Regner ikke med at du ønsker en rettsak mot deg fordi noen faktisk tok programmet ditt seriøst - og fikk problemer. Husk at andre produkter i samme sjanger blir utviklet av 10-100-talls GODE programmerere med 20 års erfaring og bruker haugevis år på produktet... (og de har GODE advokater som skriver EULA som man godkjenner før man får bruke programmet). Vil du lage noe som du kan legge ut på internett og som andre kan bruke ville jeg satset på noe enklere. Uansett så lykke til
aadnk Skrevet 4. juli 2007 Skrevet 4. juli 2007 Gjør ikke dere andre det? 9004395[/snapback] Ettersom jeg hovedsaklig driver med programmering på hobbybasis, skriver jeg alt primært fra scratch - kodeeksempler er for meg en ressurs en kan ta utgangspunkt i for å forstå hvordan noe fungerer, for å så implementere det selv. Det eneste unntaket for min del blir kode jeg selv har skrevet ("kodebiblioteket" har vokst en del de siste årene), men fordi jeg ikke har sentralisert systemet, blir det ofte til at jeg overser disse ressursene og skriver koden om igjen. Jeg mener aldeles ikke det nødvendigvis er noe galt i å bygge på eller inkludere andres kode, men snarere at dersom en ønsker å lære av erfaringen - å virkelig forstå koden - er omskriving av koden essensielt. Dette blir noe liknende stilskriving - en kan godt anvende kilder, men noe utover det er å anse for plagiering. Programmering er dog ikke norsk, og en kan såklart (såfremt det er rent juridisk lovlig) lime inn andres kode om en føler en ikke får noe lærdom av å skrive det selv. Men det er jo klart en ikke alltid har tid til slikt (en arbeider under tidspress, eksempelvis), og da kan nok brudd på slikt tilgis. Poenget er at en ikke kommer noen vei av å bare lime inn andres kode uten å forstå hva det faktisk gjør og HVORDAN. Det er ikke for å være uvelkomne og negative at vi påminner deg om dette og ber deg om å fokusere på mer grunnleggende emner - det er kun for å hjelpe deg i å lære deg programmering skikkelig. Det er ikke noe du trenger tar deg nær for. En spywaresøker er ikke et enkelt prosjekt - jeg er neimen ikke sikker på om jeg ville greid å lagd noe slikt selv engang, iallfall ikke på stående fot - og jeg synes du har kommet bra i gang omstendighetene tatt i betraktning. Men dersom det blir litt for vanskelig, er det ikke galt å prøve seg på noe annet. Du kan jo alltids gjenoppta prosjektet igjen, om det skulle være ønskelig, og det kan være oppfriskende å fokusere på andre typer problemer (for ikke å nevne lærerikt).
AnaXyd Skrevet 4. juli 2007 Forfatter Skrevet 4. juli 2007 Takk for svar! Var litt mer seriøse svar dette, enn fra han andre her.. Jeg skriver jo Spywareprogrammet for at det er gøy, ikke for å legge det ut på nett som et seriøst program...! Det med selve kodingen, og kopier&lim, er vel kanskje noe jeg vokser av meg etterhvert.. Men nå som jeg ikke akkurat har et stor bag med kode som jeg kan i hue, så må jeg gjøre det slik for å lære! Dere har kanskje brukt bøker, e.l? Har også sett på den guiden din aadnk, til VB og skal lese igjennom den skikkelig en dag! Veldig bra! Jeg har lagt Spywareprosjektet litt på si, men driver jo litt på det enda da... Er jo kjempemorro syntes jeg! Men det tapper seg litt når jeg mangler en del funksjoner da.. Har nå startet et lite prosjekt med et program som legger inn rikitge filer for deg på en Sony PSP. (Gjelder downgrading og homebrew) Tenkte jeg skulle prøve å lage et program som gjorde det litt lettere for folk og få inn riktige filer. Det går altså i hovedsak ut på å kopiere inn filer på riktige steder for brukerne... Dette er jo ganske mye enklere enn Spyware prosjektet, men kan jo også bli avansert med flere funksjoner!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå