Gjest Bruker-95147 Skrevet 17. juni 2007 Skrevet 17. juni 2007 Den forstår jeg ikke helt. Hvis det er slutt, så er det vel bare å tusle videre ...? Mener du at du skal bestemme hva dine kompiser foretar seg?
Iril Skrevet 17. juni 2007 Skrevet 17. juni 2007 (endret) Det er ikke å bestemme over kompisene. Det er fakta at man ikke går etter ekser til kompiser. Skjønner ikke at det er vanskelig å forstå. Endret 17. juni 2007 av Iril
Gjest Bruker-95147 Skrevet 17. juni 2007 Skrevet 17. juni 2007 "Gjør etter ekser"? Jeg respekterer mine kompiser, og hvis de mener at de har funnet den rette, så er det deres valg, og ferdig med det. Har forøvrig opplevd at gode kompiser gjorde nettopp det, og fortsatte vennskapet uten grudge. Det anser jeg som en voksen oppførsel.
Iril Skrevet 17. juni 2007 Skrevet 17. juni 2007 Går etter ekser... Og jeg mener at du bør holde deg unna. Hvertfall hvis kompisen ikke liker det.
Gjest Bruker-95147 Skrevet 17. juni 2007 Skrevet 17. juni 2007 Kjenner du dine kompiser så godt, og vice versa, så at du dermed kan legge ansvaret for egen lykke på dine egne, eller den andres skuldre? jeg mener man har ene og alene det ansvaret, og med all mulig respekt: Drit i "kompis", fordi de kan du oppleve etter hvert, mens man utvikler seg, at kommer og går. de som er dine kompiser i dag, er kanskje de du overser om 10 år.
pumba50 Skrevet 17. juni 2007 Skrevet 17. juni 2007 Jeg hadde ihvertfall blir dritforbanna hadde jeg sett f.eks en nevø eller en gammel venn blitt sammen med min eks. En eller annen gang må man jo betro seg til kjæresten, og det er det som er så irriterende, det vil jo dem også gjøre og da får han vite alt vi har snakket om, alle hemmeligheter. Da kan man ikke se hverandre i øynene flere ganger. Så enig her, hold seg unna nære slektninger/nære venner..
Gjest Bruker-95147 Skrevet 17. juni 2007 Skrevet 17. juni 2007 Nå er det vel snakk om egen usikkerhet/selvbilde, og det er vel bare ditt eget ansvar vel?
Skilpadde Skrevet 17. juni 2007 Skrevet 17. juni 2007 (endret) Jeg synes det kommer mye an på hvilken sort forhold de hadde. Var de sammen i mange år vil nok det å se deg med henne være veldig vanskelig for ham, og det kan få konsekvenser for forholdet mellom deg og kompisen din. men om det var et relativt kort og useriøst forhold, så ser jeg ikke problemet i det. Kompisen din kommer nok over det. Edit: Hvor lenge det er siden er også en faktor. Endret 17. juni 2007 av Skilpadde
Iril Skrevet 17. juni 2007 Skrevet 17. juni 2007 Det har mye å si med hvor gammel de er og. Men jeg hadde ikke likt å se noen av mine venninner med noen av mine ekser, uansett hvor lite forholdet var.
Gjest Bruker-95147 Skrevet 17. juni 2007 Skrevet 17. juni 2007 Jeg ser bare på dette som et forhold mellom "kompiser", og hva betyr egentlig det begrepet? Er det en som du for enhver pris skal holde på, eller er det en partner som tilfeldigvis er "her og nå", og som er til gjensidig nytte, men ikke mere?? Egen erfaring med kompiser er at noen få henger ved hele livet, uannsett hvor meget du foretar feilsteg, mens de fleste er bare "touch and go", i løpet av livet, og har dermed ikke nok verdi til at jeg skulle forsake min egen vei til "lykken".
Gjest Bruker-95147 Skrevet 17. juni 2007 Skrevet 17. juni 2007 Jeg synes det kommer mye an på hvilken sort forhold de hadde. Var de sammen i mange år vil nok det å se deg med henne være veldig vanskelig for ham, og det kan få konsekvenser for forholdet mellom deg og kompisen din. men om det var et relativt kort og useriøst forhold, så ser jeg ikke problemet i det. Kompisen din kommer nok over det. Edit: Hvor lenge det er siden er også en faktor. 8883593[/snapback] Jeg mener det er irrelevant hvor lang tid det er snakk om. Enten er du ferdig med forholdet, og har du sense nok til å holde følelsene dine unna din gode kompis. Eller du setter alt inn på å styre din kompis, for ditt eget forgodtbefinnende.
Gjest He igjen Skrevet 17. juni 2007 Skrevet 17. juni 2007 De var sammen 2 år. Slutt for 1 år siden. Ola
toth Skrevet 17. juni 2007 Skrevet 17. juni 2007 Det er fakta at man ikke går etter ekser til kompiser. 8883271[/snapback] For no tøv! Jeg har exer jeg fortsatt er venner med og er glad i, og hadde de blitt sammen med en av mine kompiser, som jeg vet er en bra fyr for henne, hadde jeg ikke vært annet enn glad på deres vegne! Ærlig talt, får være grenser for egoisme. Er man ferdig med et forhold er man ferdig med det, totalt unødvendig å stå i veien for andres lykke kun av egne idiotiske prinsipper. MEN! Man skal selvsagt snakke med kompisen sin først. Det er noe som heter respekt, og hvos kompisen vet det blir skikkelig sårt, og ikke orker i hele tatt å se henne, eller se henne med andre, ligger man selvsagt unna. Men er han ferdig med henne, og f.eks har ny dame, og går godt overens med exen, er det bare gi bånn gass. Knock yourselves out, hadde jeg sagt om jeg ble spurt av en kompis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå