Gå til innhold

9500pro --> 9700!


NeoGeo

Anbefalte innlegg

men er du sikker på at det er bare 9500 versjonen som kan dette??

 

koffer kan ikje PRO versjonen dette da??

 

litt kjipt for eg har tenk å kjøpe 9500pro :-(

Fordi 9500 Pro har et annet kretskort enn 9500, 9700 og 9700 Pro. Kretskortet til 9500 Pro har bare mulighet for 128bit minnebuss. Bare se på linken i forrige posten min:

3. RADEON 9500 Pro: feature own design, 128-bit bus, and only 128Mb for now. The memory has two banks like in NVIDIA GeForce Ti4600 and no way you remake RADEON 9500 Pro into 256-bit solution. 8 operable pipelines – nothing to remake. RADEON 9500 Pro GPU/memory clock is 275/ 540MHz. Overclocking block can be disabled by tweaked BIOS as well.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Asso 9500 Har oxo 128-Bit , står ikke noe på Sapphire sine Hjemmesider at 9500 har 256-Bit.9500 og 9500 PRO har 128-Bit , så har det noe og si om det er 9500 eller 9500 PRO ?

Tror det er bare de ny produserte 9500 PRO kortene som har denne strukturen med 256-Bit.

Lenke til kommentar

Det er kun dei gamle 9500 korta som har 256bit minnestruktur, grunnen til det er at dei er bygd på samme PCB som 9700.

Nå er det derimot komme ny design på 9500 korta som har 128bit minnestruktur, det er kun nokre 3dje parts produsentar (som sapphire) som fortsetter å bruke "9700pcb'n " ei stund til (dvs. det er det enkelte hevdar :))

 

Anbefalar å lese meir på rage3d.com forumet, hardocp forumet og søke litt rundtomkring.. Vær forberedt på å lese mange snåle inlegg.. (bla ein som mista motstanden som skulle flyttas og istaden brukte "varmetrådfix" til å kortslutte pnkt 1 og 2..) Men og ein del seriøse inlegg..

 

AFAIK:

Det du gjer når ein flyttar på denne motstanden er å aktivere dei 4 siste

"pipelines" på 9500NP kortet. Har du eit 9500NP kort med 128bit minnestruktur (dvs. ny design) vil du få eit 9500P kort.

Har du eit 9500NP kort med 256bit minnestruktur (gammal design) vil du få eit 9700 kort (når du klokkar opp core og mem).

Du må også flashe ny bios, ta for all del den rette..

OBS! ALLE 64Mb 9500NP kort har 128bit minnestruktur, ergo kan dei kunn moddast til 9500P

 

Har bestilt meg eit sapphire 9500 kort, så får me sjå om eg tør når det kjem heim :)

 

Og grunnen til at Sapphire oa. skriv at det er 128bit minnestruktur på 9500NP korta sine er vel at dei helst ikkje ville at nokon skulle finne ut dette?

Lenke til kommentar
Vurderer å teste dette i morgen hvis de har kortet inne på komplett. (Sapphire 9500 128 MB)

 

blir ikke noe grisebra kjøp hvis det fungerer, (9700 kortet, ikke Pro) koster jo "bare" 800,- mer), men det er jo bare utrolig morro, og for ikke å si spennende !

 

Skal først høre om jeg kan få se på kortet før handelen, se at det ligner 9700 ref. desigen og sjekke at det er i alle fall 3,3 ns ram

 

space

 

????????????++

800?

Den koster 1664kr!

hvis det var dette kortet du mente da :D :

 

http://www.komplett.no/k/k.asp?ck=1&r=1&ac...&s=mx24&p=29883

 

mvh. Kristian Skjøtt 8)

Lenke til kommentar

Er ikke vanskelig i det hele tatt å lodde det derre dah...Det kan enhver amatør klare, er bare om å ikke ha for varm bolt og ikke lodde for lenge på punktene.

 

Enkleste måten å lodde sånnt på er å slipe til en flat loddespissen til den har en "U" formet innsynkning på midten av spissen, så den varmer i begge endene av komponenten og bare ta den løs la den kjøle seg hvis den er litt varm og lodde på dit den skal. Lodde pinsett kan være kjekkt å bruke.

Lenke til kommentar
Enkleste måten å lodde sånnt på er å slipe til en flat loddespissen til den har en "U" formet innsynkning på midten av spissen, så den varmer i begge endene av komponenten

Men den var ikkje dum! :D Ein SMD loddetipp kostar jo 200+ hos elfa.se..

 

Byggeren:

Leste netop på slaps.com, kva meiner du/dykk med:

"Da det aktuelle kortet ankom viste det seg desverre at det ikke helt var det minnet vi ønsket oss, og våre bange anelser kom så og si til rette da vi skulle gjøre opp status.

Men, det gledelige var jo synet av 3,3Ns minne"

Lenke til kommentar

Tror jeg må slenge inn en liten bestilling på dette kortet snart, siden det er flere som har klart det med suksess.

Hvordan fjernet dere loddepunktene mellom posisjon 2-3?

fil/sandpapir/skrape?

 

Og det var Saphire 9500 som komplett har som gjorde susen?

Hmm, de får det ikke inn før den 14. :

Lenke til kommentar

software update anyone? :D (Ser jalfall ut til å fungera bra..)

 

NeoGeo: du skal lodde av motstanden mellom 2-3 og lodde den på igjen mellom 1-2 :) ergo: du bruker loddebolt.. (evt. bruk programmet som sikkert snart fungerer knirkefritt)

 

Komplett har vist fått inn 9500 korta nå.. (fekk jalfall melding om at dei hadde sendt mitt..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...