Gå til innhold

klokke på server, ingen sync

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Som tittelen sier, så er klokka på serveren vår ikke synkronisert. Vi har prøvd å stille klokka manuelt, men den bare resetter seg når vi disconnecter fra mstsc.

Når man går inn på klokka for å finne sync'e valget som vanligvis skal være der, så mangler denne fanen....

Noen som har vært borti dette før? Var ikke sånn på den forrige serveren vår.

Takker for alle svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går ut i fra at det er Windows på serveren siden du bruker remote desktop (mstsc). Hvilket windows operativsystem er det du bruker, XP, 2000, 2003 server...? Har du prøvd å installere Windows på nytt?

Skrevet (endret)

Serveren skal få tiden fra domenekontrolleren om den er i domenet. Sjekk event vieweren på domenekontrolleren at den får koblet mot time.windows.com. Evt prøv å restart time-servicen på domenekontrolleren.

Edit:

time.windows.com har hatt noe bug de siste månedene. Prøv å finn en annen ntp server.

bruk net time /setsntp:ntp.domene.com i commando vinduet for å sette ntp-server.

f.eks time-a.nist.gov

Endret av arnizzz
Skrevet

Denne serveren kjører Windows Server 2003. Den er også domenekontrolleren, og det er derfor litt praktisk å kunne synce tiden mot nettet....

Har prøvd tipsene dine uten hell arnizzz :(

noen flere forslag der ute?

takk

Skrevet

Hva står det i hendelseslisten da? Sjekk der source er W32Time. Det kan ta litt tid før den syncer seg mot den nye ntp serveren.

Jeg har ikke så himla mye peiling på dette, men vi fikk også noe kødd med tids-sync for litt siden så jeg måtte bare bytte ntp-server. Byttet server og dagen etter var alt ok igjen.

Er noe herk når tiden ikke er synca, man får masse funky problemer :(

Lykke til.

Skrevet
problemet er at jeg ikke har noe valg for å synce klokka på serveren =/

8887124[/snapback]

Jo det har du. via kommandolinja. Bruk w32tm for å sette opp flere servere du kan synke mot. Dessuten så skal windows som default synke seg mot time.windows.com, men her er det tydeligvis noe som ikke fungerer. Så derfor må du sjekke eventvieweren for å feilsøke.

Er admin på sommerferie eller?

Skrevet

Sjefen er her han også, men han ba meg [Lærling] prøve å finne ut av det siden han ikke gadd selv ;)

synes det er litt merkelig at den "fanen" med syncing ikke er tilstede... =/

Skrevet
Sjefen er her han også, men han ba meg [Lærling] prøve å finne ut av det siden han ikke gadd selv ;)

synes det er litt merkelig at den "fanen" med syncing ikke er tilstede... =/

8895326[/snapback]

Så fort du melder deg inn i domene, eller blir domenekontroller forsvinner den fanen så vidt jeg vet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...