Gå til innhold

MPX - setter varen(e) "i arbeid"-så skjer "intet"


Anbefalte innlegg

Det virker enkelt og greit slik at når man først har bestillt, så går den automatisk over i "i arbeid", slik at man låser kunden på en måte, da det ikke går ann å endre på den i etterkant.

- At dette skal være praksis så skal hindre rot med ordre, så ser jeg ingen logikk i det. Når man bestiller, endrer osv så går alt automatisk uansett. Så om jeg bestiller 4332ting, avbestiller deretter 1344 av de, for og så legge til 2ting ekstra, så har det ingenting å si for han (stakkeren) som plukker. For når han først starter plukkingen, så er jo ordren låst, og det er først når han skal begynne å plukke, at ordren skal låse seg. Ikke rett etter man har bestillt, for så gå på status "i arbeid", mens selve plukkingen ikke kommer i gang før noen timer/dager senere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er "flott" å se at tråden er aktiv, men trist å se at det ikke bare er jeg som sliter.

 

Å svare på e-post er de også unødvendig trege på. Tar langt over en dag å få svar - ja, jeg vet jeg kunne brukt telefonen - men foretrakk å sende e-post denne gangen.

 

Er blitt så fryktelig godt vant nå - hvis en handler på E-bay - spør en selgere der (de som har litt god rating) får en svar på spørsmålet sitt i løpet av 5 minutter max - det er nå iallfall min erfaring. Helt fantastisk!

 

Og; fikk endelig svar fra MPX - de skriver at de sliter stort og at de bygger ut.

 

Som en annen skrev her - det er helt håpløst at de setter varene i Arbeid lenge før de faktisk plukkes. Dette blir det nå sendt mail om der jeg ber de skjerpe denne rutinen. Det holder rett og slett ikke.

 

Jeg tror faktisk jeg må holde meg borte fra MPX nå og kun bruke Netshop, Komplett. De har alltid levert når jeg har handlet - vært kjappe - og det er alfa omega for meg når jeg vil ha varene mine!

Lenke til kommentar

MPX har faktisk vært den butikken som har greid å levere raskest til meg.

Jeg bestilte i ett tia og dagen etterpå hadde jeg pakken, til komplett/netshop tar dette opptil 3-4 dager...

Men MPX har vokst kolosalt i det siste, bedrifter i vekst får alltid ett litt større problem. Men dette ordner seg etter hvert.

En av grunnen til at slike selskaper som NGT osv sliter, er fordi kundemassen øker mye mer enn de hadde forusett... slike ting skaper alltid problemer...

Lenke til kommentar

Der endret posten sin sporing til "MOTTATT DATA OM SENDING".. mao tar enda mer tid før den når posten... så skal den til meg. sukk

 

oh well... ett par dager til uten telefon får gå, men jeg håper MPX får orden på hastigheten sin. At det skal ta så lang til å pakke og få sendt ut en enkel telefon er for dårlig.

Lenke til kommentar
oh well... ett par dager til uten telefon får gå, men jeg håper MPX får orden på hastigheten sin. At det skal ta så lang til å pakke og få sendt ut en enkel telefon er for dårlig.

8913029[/snapback]

De er vel kjøpt opp av Komplett... eller "fusjonert".

 

Opplevde også at det stod "i arbeid" i ca en dag før varene var på vei, men da kom det over natten. Synes egentlig det er grei nok service jeg. Det er svært sjelden jeg har opplevd at butikk sender varen omgående etter man bestiller, det har skjedd, men husker ikke hvilken butikk.. mulig det var MPX for en stund siden. Da jeg begynte å handle data på nett, så hadde Multicom flere ukers leveringstid og komplett noe liknende.

Lenke til kommentar

Det er ikke så lenge siden at både mpx og netshop sendte ut samme dag hvis bestillingen var inne i god til før 12.

 

Varene var da hos meg dagen etter, eller senest 2 dager ett bestilling dersom varen gikk innom ett posthus før omlastingsterminalen i stokke. Tror begge disse butikkene for en tid tilbake begynnte å levere direkte til den terminalen. Før den tid gikk vel varene innom ett annet posthus og overnattet der før terminalen.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Har snakket med MPX i da, og får da opplyst at grunnen til forsinkelsene er enorm ordre-pågang og for lite folk.

De har prøvd å få tak i hjelp, men det er visst ikke så stor interesse, i tillegg til at folk tar ferie generelt.

Det ble også antydet at dette forhåpningsvis vil bedre seg litt etter hvert med tanke på fusjon, og større pågang fra folk som ønsker jobb.

 

Uansett vil jeg bare si at den servicen som Ørjan, Mr.E og de andre på hans avdeling har gitt meg er det INGEN andre nett-butikker som kan måle seg med, slik JEG har opplevd andre nett-butikker opp gjennom årene.

 

Så ta det med ro folkens, det er bedring i sikte :thumbup:

Lenke til kommentar

Hehe... jeg ler, jeg ler. Joda, det er jo inderlig bra at Komplett og MPX nå får slått sammen problemene sine slik at de kanskje kan løse de sammen. For individuelt klarer de det i alle fall ikke. At de har for lite folk, begge to, er slettes intet nytt og har vel eksistert over en alt for lang periode.

Endret av Ninjahamster
Lenke til kommentar
Hehe... jeg ler, jeg ler. Joda, det er jo inderlig bra at Komplett og MPX nå får slått sammen problemene sine slik at de kanskje kan løse de sammen. For individuelt klarer de det i alle fall ikke. At de har for lite folk, begge to, er slettes intet nytt og har vel eksistert over en alt for lang periode.

8918511[/snapback]

Dersom begge bedriftene mangler folk, så løser vel ikke en sammenslåing noe? Dvs med mindre de tar sikte på lavere ordreinngang etter sammenlåingen, noe som ville vært helt absurd.

Lenke til kommentar

Mornings :)

 

Grunnen til at de ikke får tak i folk, er vel mere at folk har blitt late de siste årene, og heller vil ha jobber, som de slipper å bevege de feite rumpene sine i.

Folk vil jo ikke anstrenge seg utover det som er ytterst nødvendig, og med alle olje-smurte kroner folk har mellom hendene, er de ikke nødt å ta en simpel lagerjobb heller.

 

Er jo også lite folk ledig på arbeids-markedet osv.

 

PS: Skriver ikke dette for å ta noen i forsvar, for jeg er HELT enig i at ordrebehandling/utsendelse av varer er sinnsykt tregt, men dette med lite folk om sommeren er nå et tilbakevendende problem hvert år da :yes:

Lenke til kommentar
PS Data f.eks. må ha noen form for genier i systemet sitt siden disse ikke har lignende problemer etter MINE erfaringer, erfaringer jeg generelt sett leser fra andre og kjentfolk rundt meg.

 

Eller kanskje det bare er snakk om svært dyktig lederskap? Hvem vet...

8919093[/snapback]

 

 

:D

 

Jepp, sikkert en kombinasjon av mye rart :!:

 

Har vell litt med størrelsen på bedriften å gjøre også,eller?

 

F.eks:

Bedrift 1: 10 ansatte.....ferie -5 ansatte.

Bedrift 2: 50 ansatte.....ferie -25 anssatte.

 

Da må vel nødvendigvis den største bedriften få litt problemer pga samme ordrepågang som før?

 

Eller?

Endret av Rastafari475
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...