Gå til innhold

Bærbar maskin med DVI og digital 5.1 lydutgang.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Heisann

EDIT: Jeg løser opp kravene. Se lenger ned på siden. Takk for all hjelp!

Jeg er ingen PC ekspert, og det nærmer seg et kjøp av bærbar maskin. Så da trenger jeg litt assistanse fra de med et relevant kompetanseområde, som så mange andre amatører på denne delen av forumet.

Jeg skal ha en PC/MAC i max- 10 000,- klassen. (gjerne mindre) Det er viktig for meg at maskinen er utstyrt med en DVI utgang. Og en utgang for digital lyd så jeg kan plugge en kabel rett inn i hjemmekinoforsterkern for å få 5.1 lyd. Maskinen skal brukes som mediaavspiller oppkoblet mot TV og surroundanlegg. Maskinen må helt klart ha widescreenskjerm på ikke større enn ca. 15 tommer. Ellers skal maskinen brukes til vanlig arbeid à la studier, dog IKKE spill. (-Ikke litt engang, selvom mange mener at dette er vanlig studentarbeid.)

Utover dette er jeg åpen for forslag. Maskinen skal ikke kjøpes inn med en gang. Så hvis det kommer gobiter utover er disse også aktuelle. (gjør meg kjent markedet nå)

Lager emne her fordi jeg ikke finner en oversikt over PCer og aktuelle utganger.

Takk for alle innspill!

Endret av ak50224
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Heisann

Jeg er ingen PC ekspert, og det nærmer seg et kjøp av bærbar maskin. Så da trenger jeg litt assistanse fra de med et relevant kompetanseområde, som så mange andre amatører på denne delen av forumet.

Jeg skal ha en PC/MAC i max- 10 000,- klassen. (gjerne mindre) Det er viktig for meg at maskinen er utstyrt med en DVI utgang. Og en utgang for digital lyd så jeg kan plugge en kabel rett inn i hjemmekinoforsterkern for å få 5.1 lyd. Maskinen skal brukes som mediaavspiller oppkoblet mot TV og surroundanlegg. Maskinen må helt klart ha widescreenskjerm på ikke større enn ca. 15 tommer. Ellers skal maskinen brukes til vanlig arbeid à la studier, dog IKKE spill. (-Ikke litt engang, selvom mange mener at dette er vanlig studentarbeid.)

Utover dette er jeg åpen for forslag. Maskinen skal ikke kjøpes inn med en gang. Så hvis det kommer gobiter utover er disse også aktuelle. (gjør meg kjent markedet nå)

Lager emne her fordi jeg ikke finner en oversikt over PCer og aktuelle utganger.

Takk for alle innspill!

8854530[/snapback]

Personally, I'd recommend getting an external PCMCIA soundcard like this Creative one: http://www.theregister.co.uk/2004/12/22/re...ve_audigy_2_zs/ . Optical and minijacks outs (analog out is powerful enough to comfortably drive Beyerdynamics DT880). And last but not least, superb positioning for any fps :D

Skrevet (endret)

Dockingstasjon høres bra ut. Hvis jeg kjøper en PC med dockingport, så kan jeg kjøpe en dockingstasjon med DVI og SPDIF, og PCen vil støtte disse portene uansett? eller stilles det krav til lydkort/grafikkort for at de aktuelle portene i dockingen skal fungere?

Vet noen om en god kombinasjon med PC og portreplikator? Portreplikatorn må ha DVI, digital lydutgang og AC adapter. Pris tilsammen bør ikke overstige 10 000,-

Endret av ak50224
Skrevet (endret)

Mulig det også må være støtte for SPDIF og DVI i selve laptopen også for at portene skal virke. Aner ikke helt 100% hvordan det fungerer, og der varierer det sikkert en del fra merke til merke. Det geniale med en dockingstasjon er jo at du kan la alt av stereo og tv stå fast tilkobla den, men likevel ta lappisen ut av stasjonen og sette deg ned i sofan for litt surfing uten å koble fra et lass kabler.

Utfordringa kan bli å få maskin og dockingstasjon/port replikator til 10K. Sist jeg så kosta Dell sin som jobben handla $250 for stasjonen (med egen strøm adapter).

Endret av Flippo
Skrevet (endret)

Ok. jeg firer på kravene. Eneste krav nå er at PCen skal ha Home premium og støtte en dock med AC-adapter mulighet.

Kan ikke finne det i noen webutikk. Alt er mot bedriftsmarkedet? -Og da får man enten XP pro eller Vista business. maxpris på 10 000 kan jeg også være villig til å heve for å oppnå målet.

Endret av ak50224

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...