Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT eller Start som ISP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Teknisk informasjon om linje

 

* Sentralnavn: OSR

* Linjelengde: 567 meter

* Kobberkvalitet: 06 mm

* Maks. hastighet: ADSL 14432/800

 

Er dette jeg får opp på hw sin oversikt. Ser ut til at det er telenor sitt nett. De som leverer nett der er:

 

Telenor naturlig nok...

Ventelo Bluecom

Combitel

Direct Connect

Freewave

Hesbynett

isp.Halden.Net

MultiNet AS

Tele2

NGT

Start

 

Litt forskjellig hvilke hastigheter de leverer

Endret av Raven
Lenke til kommentar

Har Start 3Mbit linje og trådløs ruter, og har ikke noe å utsette på stabiliteten eller kapasiteten. Det eneste som irriterer er at man ikke får styre sitt eget modem/ruter. Man må ringe support for å få gjort endringer, port forwarding m.m. Men de svarer raskt på telefon og ordner alt med engang så det er ikke så ille.

NGT har jeg ingen personlig erfaring med. Styrte unna de da bare 1 av 5 jeg vet om som har prøvd de var fornøyd.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt start som ISP i over 2 år, ingenting å utsette på hverken fart, stabilitet eller support.

Og den over som sa at man måtte ringe support for å få til NAT/PAT etc. tar feil, sett opp ADSL-modemet til Bridge (istedetfor router), så kan du styre all trafikk på bakenforliggende router/firewall.

 

sof

Lenke til kommentar

Jeg har et trådløst rutermodem. Derfor er jeg avhengig av å ringe support. De er heller ikke interessert i å gi meg muligheten til å gjøre endringer selv. Har forhørt meg flere ganger.

Var ikke interessert i å ha modem med egen ruter så jeg bestilte rutermodem i den tro at jeg fikk tilgang til å forandre oppsettet.

Men som sagt så ordner de det raskt når jeg ringer.

Lenke til kommentar
Jeg har et trådløst rutermodem. Derfor er jeg avhengig av å ringe support. De er heller ikke interessert i å gi meg muligheten til å gjøre endringer selv. Har forhørt meg flere ganger.

Var ikke interessert i å ha modem med egen ruter så jeg bestilte rutermodem i den tro at jeg fikk tilgang til å forandre oppsettet.

Men som sagt så ordner de det raskt når jeg ringer.

8849983[/snapback]

 

Høres bra ut. Jeg kjøpte eget ADSL modem og egen brannmur for å ha mulighetene, men har samme erfaring som deg med support, de er raske og kyndige. Så til trådstarter, Start er bra! :thumbup:

(send meg en PM med eposten din, så skal jeg verve deg ;) )

 

sof

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...