Gå til innhold

Vestlige spillere, trenger hjelp til kilde

Anbefalte innlegg

Skrevet

[. . .] Det er derfor nærliggende å tenke seg at fenomenet med skole – massakrer har andre årsaker enn videospill, spesielt ettersom denne typen videospill spilles like mye av ungdom i andre (vestlige) land.

Noen som vet om et sted på nett hvor jeg kan finne en artikkel/graf som kilde til denne påstanden? :w00t:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En viss våpenlov gjør det jo litt enklere for de over fjorden å leke med skytetøy.

Tror det har vedlig mye mer skyld enn tv-spill for skolemassakre, men at tv-spill er en del av et større bilde som gir dagens barn et annet syn på vold/død/lidelse er jeg ikke i tvil om. Om dette vil vise seg posetivt eller negativt må man nok vente å se endel generasjoner, men til syvende og sist er det foreldre sitt ansvar å passe på hva ungene dems spiller eller ser på tv.

Skrevet
En viss våpenlov gjør det jo litt enklere for de over fjorden å leke med skytetøy.

Tror det har vedlig mye mer skyld enn tv-spill for skolemassakre, men at tv-spill er en del av et større bilde som gir dagens barn et annet syn på vold/død/lidelse er jeg ikke i tvil om. Om dette vil vise seg posetivt eller negativt må man nok vente å se endel generasjoner, men til syvende og sist er det foreldre sitt ansvar å passe på hva ungene dems spiller eller ser på tv.

8847591[/snapback]

ja enig der. men trenger kilder til en oppgave :cool:

Skrevet

Å finne en kilde for at det ikke bare er spill sin skyld er vel ikke alt for vanskelig. Men hvis du skal ha med det med at pga folk i vestlige land også spiller like mye så blir det kanskje litt værre. Jeg fant ikke noe i alle fall

Skrevet
Å finne en kilde for at det ikke bare er spill sin skyld er vel ikke alt for vanskelig. Men hvis du skal ha med det med at pga folk i vestlige land også spiller like mye så blir det kanskje litt værre. Jeg fant ikke noe i alle fall

8847764[/snapback]

en kilde, for eksempel et kart eller en graf som viser antall spillere i ulike land i verden :hmm:

Skrevet
Tja kanskje du kan finne noe nyttig her eller her foreksempel?

8848071[/snapback]

se det var interessant! men hvem har laget denne siden? noen 15-åringer?

hvor mye kan en stole på dataene :w00t:

Skrevet
se det var interessant! men hvem har laget denne siden? noen 15-åringer?

hvor mye kan en stole på dataene konservativ_woot.gif

Godt spørsmål

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...