Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mazda 626 - Lys i instrumentpanel


Core

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har netopp kjøpt meg en brukte mazda 626 lx, 1996 model. Men jeg har et lite problem. Instrumentpanelet lyser ikke (bakgrunsbelysningen) og parkeringslyset virker heller ikke.

 

Jeg mistenker at det er dimmebryteren til instrumentpanelet som er ødelagt, men er ikke sikker. Har målt resistansen og målingene virker logiske.

 

Parkeringslyset derimot har jeg ingen ide om hva som kan være galt. Hadde den netopp inne på en liten service hos "Snapdrive", men de gav opp. Kunne ikke finne ut hva som var galt. De anbefalte meg å oppsøke en bilelektriker, men det koster sikkert flesk :hrm: . Er det noen av dere som vet hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar "kaffi" :)

Nei har ikke tukla noe med bilsteroen. Kan være at tidligere eier har :ermm:

 

Jeg skiftet sikringen og nå virker parkeringslyset, men nå har det oppstått et nytt problem. Lyset i klokka lyser som det skal når jeg starter bilen, men når jeg slår på lysene slutter lyset i klokka å lyse.

 

Instrumentpanelet derimot er enda mørklagt. Tror jeg skal prøve å bare koble uten lysdimmeren å se om det blir noe lys da. Pærene i instrumentpanelet har jeg sjekket og de er i orden.

 

Noen som har noen råd å gi her? :)

 

-------------------------------------------

Edit: Klarte å fikse problemet :thumbup:

Endret av Core
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...