Gå til innhold

proson twin 2010. bra?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det er 2x 10" mellomtone og diskant.

Så kan du tenke deg hvor mye det da koster per element.

Det blir 125,- pr element om det ikke er noe utgifter på noe av det andre.

Så skal du ha kasse, delefilter, terminaler og internkabling.

 

Så du vil fra bass, men da er spm om du vil ha god bass eller ikke?

Det er nok neppe god bass i de høyttalerene der.

 

Du må nok også ut med en del penger for å finne en forsterker til å drive dem.

 

Kjøp deg heller noen høyttalere fra dynavoice feks.

Der for du faktisk kvalitet for en billig penge!

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar

Man trenger ikke å ha hørt disse for å skjønne at 10" til maks 200 kr(for 1000 kr delt på 4 blir 250 kr,og ikke 125) pr elementet ikke vil gi deg store filmopplevelsen. Noen presis bass vil du heller ikke merke,mer svulstig bass som vil reflektere på veggene dine og få andre til å klage på lyden før du selv mener det er noe høyt.

 

Men når det er sagt,ikke alle er like kresne og det kan godt hende du vil bli fornøyd med disse. Men da må du huske på at rommet må være stort og det samme med forsterkeren.

Lenke til kommentar

Er helt enig i det du sier :)

 

En tommelfingregel er at det er billig men dyrt å tenke kortsiktig, og dyrt men billig å tenke langsiktig. Et skikkelig høyttalerpar nå er mer sannsynlig å gjøre slik at du vil spare penger i det lange løp, mens et par billighøyttalere kan fort bli mer til en hodepine enn pen klang.

 

Den regelen gjelder forsåvidt på så godt som alt her i livet, enten det er leilighet (kjøpe eller leie f.eks.), bilkjøp osv.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hvorfor så negative ? Di selges på auksjon, og at di går for 1000,- er vel bare flaks for kjøperen! :cool:

 

Jeg har selv disse høytalerene og synst di spiller bra! Jeg bruker da kun en gammel Sony forsterker til å drive di, kunne sikkert ha hatt en bedre en :)

 

Har fra før hatt Genexxa 12"'ere (husker ikke modell navn) og jeg synst disse spiller like bra!

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Kompis av meg har disse.. Di funker helt fint.. Ikke di beste høytalerne jeg har hørt. Men, er helt ok.

Han har stort rom, bassefekten er fin også..

 

Han spiller bare trance, å det går bare fint.. han er litt av et fest mennseke, så det tar av

Lenke til kommentar
Hvorfor så negative ? Di selges på auksjon, og at di går for 1000,- er vel bare flaks for kjøperen! :cool:

 

Jeg har selv disse høytalerene og synst di spiller bra! Jeg bruker da kun en gammel Sony forsterker til å drive di, kunne sikkert ha hatt en bedre en :)

 

Har fra før hatt Genexxa 12"'ere (husker ikke modell navn) og jeg synst disse spiller like bra!

Hvis du går fra Genaxxa så er nok kanskje de ett lite steg i riktig retning.

Men gode høyttalere er det ikke. Og tviler på at de som selger de selger de med tap hele tiden. Det sier seg selv at da ikke hadde solgt dem.

 

Og du sier de spiller bra, da må jeg bare spørre om du sammenligner med Genexxa? For sammenlignet med andre "serriøse" høyttaler produsenter låter neppe disse bra....

Lenke til kommentar
hei. har lite peiling på høytalere.

lurer på å kjøpe proson twin 2010

går for ca 1000,- for et par på netthandelen.

 

noen som har erfaringer med de?

 

skal hovedsaklig brukes til å se film på storskjerm.

 

mvh vidar

Tja, for den prisen så blir dem basstunge, men bassen både dybe og trøkk, blir lett slått av andre høyttalere med 2 stk 6,5" som f.eks >Dali, eller B&W samt mange flere.

 

Mellomtonen i dem er ganske tilbake truket, og diskanten er litt spessiel.

 

Men hva får du for 1 000,- når en sammtidig skal ha digert.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...