Gå til innhold

Beste sted å kjøpe objektiv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er ny her, og har etter hvert lest meg opp litt på hva som kan være en bra erstatning til standardlinsa på mitt nye Canon 400d. Virker som Tamron 17-55mm er et bra alternativ ettersom det har fått mye bra omtale her og andre steder.

Men hvor burde jeg kjøpe dette? Skal til usa til sommeren, men vil være sikker på at jeg ikke kjøper katta i sekken og får et mandagseksemplar. Derfor tenker jeg at det lureste er å kjøpe fra et sted med gode muligheter for reklamasjon, som f.eks. JapanPhoto. Er dette lurt, eller er det så liten feilprosent på disse linsene at jeg likegodt kan kjøpe i USA eller på eBay?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjansen for at det kan være noe med objektivet (fokusen primært) er relativt stor. Hva det vil si i prosent vet jeg ikke, men kan vel si såpass at om jeg skulle kjøpt dette ville jeg nok valgt en norsk butikk for mulighet for enkel retur/bytte.

Skrevet
Men hvor burde jeg kjøpe dette? Skal til usa til sommeren, men vil være sikker på at jeg ikke kjøper katta i sekken og får et mandagseksemplar.

Hvis du fysisk skal til USA, så er det vel bare å ta med kameraet i butikken og teste objektivet der. Hvis alt fungerer som det skal med en gang, er det lite sannnsynlig at det dukker opp feil senere.

Skrevet

Jepp, hadde jo godt an å kjøpe det mens jeg var der, og da får jeg det sikkert litt billigere også. Vet ikke hva prisforskjellen på akkurat denne linsa er i Norge vs. USA, men litt forskjell er det sikkert.

På den andre siden har jeg lyst til å ta noen bilder og bli mer kjent med kameraet før jeg drar, så heller egentlig mot å bestille fra Japan Photo. Jeg regner med at de er snille om det skulle oppstå noe galt med linsa.

Skrevet
Jeg regner med at de er snille om det skulle oppstå noe galt med linsa.

8834443[/snapback]

Objektivet! Jeg klarer ikke å la være.

Skrevet

Sorry, er litt påvirket av det "folkelige" språket rundt omkring :D

Mente selvfølgelig om det skulle være noe galt med objektivet eller linsene inne i objektivet.

Skrevet

Jeg hadde uten tvil handlet i USA.

eks koster disse tre samlet i USA ca 9k, mens her på berget må du opp i en 16k for å få de:

Sigma 50-150

Sigma 30mm 1,4

Tokina 12-24

Ta med kamera og test i butikk. Dessuten opplever jeg ikke at sjansen for feil på objektivet er stor. Hvor mange her har opplevd at de måtte ha byttet objektiv?

Skrevet

I de prisene jeg sjekka på Tamron'en var det ikke mer enn en snau tusenlapp i forskjell, og da vet jeg ikke om jeg gidder vente så lenge. Hvertfall ikke når jeg i tillegg får garanti og sånn her hjemme.

Men som du skriver Øyvind, så er det nok en del andre objektiver som det er en del å spare på. Noen som tilfeldigvis vet om et godt objektiv som er råbillig der borte, kontra her i Norge?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...