Gå til innhold

Hardware.no: test av nettverkskort?


Anbefalte innlegg

sikkert helt feil tid å sitte foran pcen, men det får bare våge seg...

 

satt her og skulle finne litt info om et nytt NIC(Network Interface Card, eller nettverkskort) til pcen min, da det integrerte visstnok ikke er det beste i verden(MSI har åpenbart glemt å lage en stabil driver til den). tenkte med meg selv at HW.NO måtte ha en test eller to liggende av et par NIC som jeg kunne undersøke, om enn bare en gammel test for å få et overblikk av hva jeg skal se etter i et NIC. men til min overraskelse, fant jeg altså ikke en eneste test av et NIC i arkivet. det var tester opp og ned av alt slags nettverksutstyr, alt fra rutere til brannmurer, både trådet og trådløst, og noen merkelige bedriftsdingser som kun de spesielt interesserte nerdene forstår seg på, men ikke en eneste test av et NIC var å se.

 

nå kan det være at jeg bare er halvt blind på denne tiden av døgnet, men det virker meg rart at denne ytterst viktige delen av pcen ikke har blitt satt gjennom samme grundige testing for toppmodeller som f.eks minne og hovedkort, eller noen testing i det hele tatt. det er vel kanskje på tide at noen av våre guruer setter seg ned og gir oss en sammenligning av noen av kortene på markedet idag? eller i det minste en test av to-tre forskjellige kort hver for seg?

 

 

men for all del. om det viser seg at det er et mekka av tester for NIC liggende her ett eller annet sted som jeg ikke har sett, så kan dere bare sparke meg av gårde i den retningen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...