Gå til innhold

KG7-RAID med AMD Athlon 1.4 GHz


EspenM

Anbefalte innlegg

Hardware:

AMD Athlon 1.4 GHz OEM (266 MHz bus)

Abit KG7-RAID Hovedkort Socket A (DDR)

GlobalWin CPU-Vifte Socket A/7/370/FCPGA CAK38, Opp til 2GHz

2 * DDR-DIMM PC2100 ECC/REG 256MB DDR CL2.5

 

 

Har kjøpt noen nye PC komponenter som jeg har koplet opp, men sliter med å få de til å fungere sammen. Etter å ha skrudd på strømmen, starter pc'en opp, deretter når jeg går inn i bios, henger maskina seg etter få sekunder. Hvis jeg da skrur av maskina og starter den på nytt får jeg ikke noe skjermbilde. Da må jeg vente litt før jeg kan prøve på nytt. I bios har jeg satt prosessor hastighet til 1400 MHz (100). Hva kan jeg gjøre for å få dette til å fungere?

 

Jeg har også sjekket prosessor-viften, og den ser ut til å ha kontakt med hele prosessor kjernen (så det ved at kjølepastaen var presset ut til sidene). Etter å ha satt på viften igjen var samme problemet der. Prøvde også å sette prosessoren til 1400 og 133. Har ingen anelse om hva som kan være feil...

 

[ Denne Melding var redigert av: EspenM på 2001-09-25 11:08 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmmm...

Jeg opplevde det samme på et Abit Kt7a-raid kort med en 1,33g. Dette skjedde flere ganger uten at jeg fatte hvorfor og til slutt var den helt død. Når jeg da tok av kjøleren så var det bare noen få tiendeler av kjølerflaten som hadde hatt kontakt med CPU coren :sad:

Dette førte da til at min kjære 1,33@1,54g gikk av med en alt for tidlig død*snufs*

 

Vet ikke om det er dette som er prob i ditt tilfelle, men det skader ikke å skjekke :smile:

Lenke til kommentar

Er litt på tynn is her , men jeg tror du har satt opp cpu'en feil. Du skriver amd1400,266 bus , men du kjører jo sier du på 100 bus.

Tror at den skal settes opp med 133x10.5 i bios.

Altså bus hastighet 133

Clock multiplier 10.5

10.5 x 133 = 1396mhz

Sjekk selvfølgelig at viften sitter ordentlig.

Du må også oppgradere til siste bios

Lykke til

cjordan61

 

[ Denne Melding var redigert av: cjordan61 på 2001-09-25 10:31 ]

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...