Gå til innhold

7100GS eller 7300LE, skal ha meg et leke kort ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

7100GS har jo en "6200" kjerne så det scorer litt lavere i tester enn 7300 serien, men ellers er alt likt ?

Så spørsmålet er om jeg skal ha meg et 7100GS (300,-) eller 7300LE (350,-), kortet skal voltmoddes å kjøres på Zalman VF900-cu.

Virker som om alle kortene har 3.7ns GDDR2 uansett så da har vel ike minne på skjermkortene noe å si fra hverandre ?

Har også problmer med å finne noe som ikke er low profile kort :(

Men med hvilket kort tror dere jeg for mest xx% overklokk med og hvilket tror dere jeg for det mest "gøy" med ?

Hvilket vil yte mest på maks overklokk ?

Også kanskje en med ikke så alt for avanserte volt mods da det blir første gangen jeg vmod'r

vmod finner nok jeg og folka på vr-zone ut av så om det ikke er en på kortet fra før gjør nok ikke noe ...

Kanskje modder jeg en cu CPU kjøler og setter på en Delta vifte også :evil:

Håper det ikke ble for surrete da :thumbup:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det beste billigkortet er vel 7300 GT link. Selv om det er bittelitt dyrere så kan du jo få noen av disse kortene med DDR3 minne.

Feks Asus 7300 GT TOP. Det er et allerede overklokket kort, men er uansett et godt kjøp ville jeg tro.

Uansett ville jeg tro at 7300LE er bedre enn 7100GS. Men problemet er at ingen av de kommer med noen skikkelige pcber og minne.

Skrevet

Joa har hatt løst på 7300gt med Gddr3 som et "leke" kort, men så har jeg ikke råd ennå så "billige de er ....

Derfor så jeg litt på 7300LE og 7100GS

På vr-zone fikk de et Inno3D 7100GS med referanse PCB opp i 667/750, det hadde vært snadder med et sånt kort og lekt seg litt med og hatt som backup ;)

Men her i norge finner jeg bare low profile kort uten om et 7300LE men det har har DDR(1) minne :thumbdown:

Hvis jeg sier maks 400,- og helst invidia og helst på pcutsyr.no hva kan anbefales da ?

Skrevet (endret)

Så da kan jeg like godt skaffe meg et MSI 7100GS til 302,- :dontgetit:

Ja JA det skal sikkert bli gøy det og ;)

Edit: Noen som vet hvor man kan få tak i 80-120mm Delta vifter her i norge uten å punge ut alle pengene. Vurderer nemlig å kjøp det for 27$ hos petra, men det er for en 80mm og en 92mm da ;)

Endret av The Ghost
Skrevet

Men så skal jeg ha tak i dem til en fornuftig pris og det finner jeg ikke i norge :(

men blir vist ikke noe skjermkrot på meg da jeg heller bruker de 350,- på paintball til helgen ;)

Skrevet (endret)
90nm mot 110nm

Hmm det viste jeg ikke :S

hehe :thumbup:  litt gladvold :devil:

8859205[/snapback]

Litt gladvold ja ;)

Men jeg må være forsiktig skal ha med none jenter :hm:

Endret av The Ghost

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...