Effectiv Skrevet 10. juni 2007 Skrevet 10. juni 2007 (endret) Hej, Kom på denne gode ideen å mekke meg en liten og kjølig stuepc Så for meg Core 2 duo E4300 1, kanskje 2 Gig med ram ( billig for øyeblikket fant jeg ut ) og en haug med trege harddisker. Det jeg lurte mest på var hvilken type hovedkort jeg skal gå for? for å få plass i en liten pc Og om noen hadde noen gode tips til kabinetter Til skjermkort er det bare 1 must! HDMI utgang! Pris = alt under 10 tusen Glad for alle svar EDIT: Hadde dettte vært noe? .......... Endret 10. juni 2007 av Effectiv
-Tommy Skrevet 10. juni 2007 Skrevet 10. juni 2007 Må henge meg på denne da jeg leter etter så og si akkurat det samme, undelig
jon67 Skrevet 22. juni 2007 Skrevet 22. juni 2007 Jeg skal også bygge en SFF-PC, her er komponentene jeg har plukket ut foreløbig: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=786079 Hovedkortet skal visst være bra mhp overklokking, men kanskje ikke ideellt for en kjølig stue-PC...
Athikez Skrevet 7. juli 2007 Skrevet 7. juli 2007 (endret) Hei! Jeg har akkurat bestilt meg nye deler til min HTPC har funnet ut at jeg skal tenke på å kjøpe tv-kort. Siden det ikke finnes noen DVB-T kort til pc som støtter MPEG-4 standard som bygget ut her i Norge. Tenke å kjøpe tv-kort litt etterhvert med MCE fjernkontroller. Vente til de åpner digitale bakkenettet og se om de kommer med noe HTPC nyheter. Jeg valgte disse delene: Kabinett: ANTEC FUSION V2 med 430W PSU Hovedkort: ABIT Fatal1ty F-I90HD med HDMI CPU: INTEL CORE 2 DUO E4300 1.8GHZ MINNE: 2GB Kingston CL4(800Mhz) HDD: 500GB Samsung SATA2 (stille) Kabler: HDMI KABEL Totalpris inkludert frakt: 5300 kr Kan få det billigere ved å velge annen minne type. Men jeg kjøper dette for å overklokke litt, nok til at temp blir passe nok Kan også kjøpe denne Tv-kort uten MCE fjerknotroll: HAUPPAUGE WinTV-PVR-150MCE for 500kr ekstra. Hovedkortet har HDMI(HDCP) utgangpå 720p(1080i) oppløsning. Kan eventuelt oppgrader til bedre skjermkort etterhvert, har PCIe x16 slot ledig jeg kjøpet uten DVD-spiller siden jeg har en ekstra dvd-brenner fra før. Bestilite meg dette hos amentio på fredag, gleder meg til å begynne å bygge neste uke. Siden de allerede har sendt pakken. Håper det hjalp deg å velge ut deler?? Endret 7. juli 2007 av athavan
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå