Gå til innhold

Disk - crash/recovery


Anbefalte innlegg

Hei

 

Trenger litt hjelp her. Har en disk som har trynet, maskinen booter delvis med en partisjon er borte og den fungerende spyr ead-error meldinger.

 

Det jeg ønsker å få ut igjen ligger på den manglende partisjonen, etter å ha prøvd å mounte den virker det egentlig som det er partisjonstabellen og ikke dataene det er noe galt med.

 

Har noen noen tips her? Eventuelt programmer jeg kan bruke til recovery?

 

Det er ext3 partisjoner, alså en linuxmaskin.

 

På forrhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

Trenger litt hjelp her. Har en disk som har trynet, maskinen booter delvis med en partisjon er borte og den fungerende spyr ead-error meldinger.

 

Det jeg ønsker å få ut igjen ligger på den manglende partisjonen, etter å ha prøvd å mounte den virker det egentlig som det er partisjonstabellen og ikke dataene det er noe galt med.

 

Har noen noen tips her? Eventuelt programmer jeg kan bruke til recovery?

 

Det er ext3 partisjoner, alså en linuxmaskin.

 

På forrhånd takk!

8825355[/snapback]

 

Jeg vil ikke ha warn for dette, og uten at jeg oppfordrer deg til dette, kan du på en del torrentsider finne noe som heter winPE(kan sikkert lastes ned andre steder og. Google )

Dette er en strippet Windows versjon som man booter fra CD. Vet ikke om det går ann å ta ut fra extension3 da, har aldri prøvd. men jeg fikk ihvertfall ut mitt, når HD'en krasjet ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...