Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kjerringråd for allergi i øyne, nese og hals?


themaceman

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig allergisk, og til tider er det helt ekstremt. Er det noen som har noen fine kjerringråd mot kløe i øyne, nese og hals? Har prøvd alt av medisiner, til og med tatt kortisonsprøyte. Medisinene kan hjelpe til tider, men de virker som oftest ikke.

 

Saltvann i nese/øyne hjelper litt, men ikke spesielt lenge, og det verste med denne allergien er at jeg ikke takler være andre steder enn på stranda og hjemme. Det er vanskelig å unngå gress, bjørk, osv.

 

Hadde vært utrolig glad hvis noen kunne hjulpet meg, bare litt. Alt er bedre enn dette. Takk på forhånd :love: .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er selv kjempe allergisk mot bjørk og gress. Men for noen år siden fant jeg noen piller på helsekosten, Alleramin disse fungere kjempe bra for meg. Jeg tar en pille når jeg føler at jeg trenger det, når nesa begyner å renne eller det begyner å klø i hals/øyer.

De har også kommet ut med en tyggis (fant den i svergie regner med at de har den i norge også) Som fungere kjempefort. Den tar jeg om morningen når jeg ikke har fått tatt pilla i løpet av natta.

 

En eske med disse pillene koster 320kr sånn ca og en pakke holder hele sommern for meg. Og jeg har funnet dem i nesten alle helsekostbutikker (rundt her jeg bor).

Endret av Putas
Lenke til kommentar
Jeg anbefaler at du tar en klut, våter den og legger den på øyet.

Tar pokker meg ikke lang tid før du slutter å klø i øynene.

Nesa = Nys det ut! ;)

Halsen = Sånn orginal Appelsin juice! Veldig godt, sunt og hjelper! :p (meg ihvertfall)

8825967[/snapback]

 

Takk for dette også, dere har alle vært veldig hjelpsomme.

 

Headbullen; Dette skal definitivt prøves ut hvis det fortsetter som det her.

Lenke til kommentar
Nesa = Nys det ut! ;)

8825967[/snapback]

Jeg antar at du IKKE er allergisk?

Vet du hvor mye mer jævlig det blir når du først begynner å nyse?

 

Er som en kjedereaksjon.. Et nys fører til 5 til, og du kan jo tenke deg hva de 5 fører til :p

8826210[/snapback]

Jeg har bare Gress-, pollen-, burot allergi og er allergisk mot ukokte grønnsaker.

Viss man er alene er det care egentlig å nyse 5 ganger.

Hver gang jeg nyser så veit jeg at jeg nyser 2 ganger.

Hele tiden, når jeg nyser mer enn 2 ganger, veit jeg at det er noe jeg ikke tåler til stede. Så jeg er nok allergisk! :thumbdown:

Lenke til kommentar

fuck medisiner det er bare tull, det fjerner ikke pollenallergien, bare holder den tilbake litt.

 

forskerne finner ikke på noen måte som gjør at man kan bli kvitt det, dette er fordi de tjener penger på medisiner. Akkuratt som med ritalin(det er en annen historie)

 

Mine tips:

Vær aktiv, da får du større lunger som gjør at du puster bedre ol.

Ha bra kosthold(hjelper mot alt)

Ikke dusj for mye med shampoo og liknede, prøv å ha naturlig beskyttelseslag rundt kroppen. Med for mye shampoo og såpe ødelegger du kroppens naturlige beskyttelseslag.

Ta bipollen, det er honning, du bør øke fra veldig lite til mye.

 

Jeg gjorde alt dette og ble kvitt gresspollen som jeg hadde før!

 

*FUCK ALLE LEGER, ikke stol på dem engang. De kan egnetlig ikke en dritt. Hvis det virkelig er noe med kroppen så sender de deg videre til en spessialist. *

Lenke til kommentar
fuck medisiner det er bare tull, det fjerner ikke pollenallergien, bare holder den tilbake litt.

 

forskerne finner ikke på noen måte som gjør at man kan bli kvitt det, dette er fordi de tjener penger på medisiner. Akkuratt som med ritalin(det er en annen historie)

 

Mine tips:

Vær aktiv, da får du større lunger som gjør at du puster bedre ol.

Ha bra kosthold(hjelper mot alt)

Ikke dusj for mye med shampoo og liknede, prøv å ha naturlig beskyttelseslag rundt kroppen. Med for mye shampoo og såpe ødelegger du kroppens naturlige beskyttelseslag.

Ta bipollen, det er honning, du bør øke fra veldig lite til mye.

 

Jeg gjorde alt dette og ble kvitt gresspollen som jeg hadde før!

 

*FUCK ALLE LEGER, ikke stol på dem engang. De kan egnetlig ikke en dritt. Hvis det virkelig er noe med kroppen så sender de deg videre til en spessialist. *

8844321[/snapback]

Det kommer snart flere vaksiner som kurerer flere allergier og kreft, det venter bare på å bli godkjent.

 

Bedre å bli behandlet av en som kan det enn å bli behandlet om en som kan litt om det!

Lenke til kommentar
Har du noen kilder? Den vaksinen skal i så fall taes på dagen det kommer ut :).

8870099[/snapback]

Har bare hørt at mora og fastlegen min har snakka om det, sorry.

Men er sånn ca. 70% sikker på det!

Prøvd å se på Google??

 

Edit: Fant noe på Google jeg ;)

Akupuntur, homeopati, urter og alger

Supervaksine mot allergier.

Samma Super greie mot allergi tror jeg bare fra Mozen.

Endret av Kiwiboy
Lenke til kommentar

Vaksine for allergi finnes den deg idag, men resultatet kan være varierende og behandlingen kan ofte være litt dyr.

 

Det finnes i pilleform, som tas daglig. Usikker på hvordan denne fungerer.

 

Så har du sprøyteformen, den tilfører små mengder allergener i kroppen og tas i første omgang en gang i uken før tempoet blir roet ned til 1 gang i måneden.

 

Langsiktig behandling, som tar opp litt tid og gir ett per idag usikkert resultat.

 

 

Til SisteBart!

Hvorfor skal økt lungekapasitet hjelpe imot slimhinner som reagerer med pollen?

Endret av headbullen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...