Smooth Ceiling Skrevet 14. juni 2007 Skrevet 14. juni 2007 C++ virker som et veldig bra sted å starte. Jeg valgte det til slutt etter å ha rotet litt rundt med VB.NET, har bøker for begge men vil fokusere på C++ de neste årene tenker jeg. Jeg ble også forvirret og frustrert av spriket i tips fra erfarne programmerere med tanke på hvilket språk en bør velge, men synes jeg har gjort et godt valg. Jeg vil også tipse om Second Life, hvor du via scriptspråket LSL kan få til de kuleste ting som ingen har tenkt på før. Kombiner det med bra 3D modeller laget av deg selv eller andre, og du kan få til flotte ting med god funksjonalitet, som vil selge bra på markedet. Hovedpoenget er at du vil ha det gøy mens du lærer, og LSL minner veldig om C++ da det er basert mye på det. LSL vil snart bli oppgradert til MONO, som er adskillig mer avansert og utvidet, og da vil programmerere for alvor få et stort forsprang i forhold til de som bare kan litt om enkel scripting i Second Life. Jeg har snakket med mange der som er erfarne programmerere IRL, og de setter pris på mulighetene for å være kreativ (og bli jævlig frustrert av bugs). Det er moro å lære, ikke gi opp når det blir kjedelig og du føler at du møter motgang. Ta kontakt med andre som holder på med det samme (f.eks. via Second Life, Facebook eller andre communities), slik at dere kan drive hverandre videre.
s1991 Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Skrevet 14. juni 2007 C++ virker som et veldig bra sted å starte. Jeg valgte det til slutt etter å ha rotet litt rundt med VB.NET, har bøker for begge men vil fokusere på C++ de neste årene tenker jeg. Jeg ble også forvirret og frustrert av spriket i tips fra erfarne programmerere med tanke på hvilket språk en bør velge, men synes jeg har gjort et godt valg. Jeg vil også tipse om Second Life, hvor du via scriptspråket LSL kan få til de kuleste ting som ingen har tenkt på før. Kombiner det med bra 3D modeller laget av deg selv eller andre, og du kan få til flotte ting med god funksjonalitet, som vil selge bra på markedet. Hovedpoenget er at du vil ha det gøy mens du lærer, og LSL minner veldig om C++ da det er basert mye på det. LSL vil snart bli oppgradert til MONO, som er adskillig mer avansert og utvidet, og da vil programmerere for alvor få et stort forsprang i forhold til de som bare kan litt om enkel scripting i Second Life. Jeg har snakket med mange der som er erfarne programmerere IRL, og de setter pris på mulighetene for å være kreativ (og bli jævlig frustrert av bugs). Det er moro å lære, ikke gi opp når det blir kjedelig og du føler at du møter motgang. Ta kontakt med andre som holder på med det samme (f.eks. via Second Life, Facebook eller andre communities), slik at dere kan drive hverandre videre. Ja det høres intresant ut, spesielt når jeg blir bedre, og klarer å lage mindre programmer.
WhiteFire Skrevet 15. juni 2007 Skrevet 15. juni 2007 Grunnen til at jeg nevnte c# var som sagt at trådstarter er helt fersk. Det er ikke til å komme bort fra at C++ er litt mer "snurrig" enn C#. Er enig i at C++ også er et godt valg. Det går neppe av moten med det første Når man først har lært seg tankegangen bak programmering er dessuten overgangen fra et språk til et annet lett overkommelig.
Jaffe Skrevet 15. juni 2007 Skrevet 15. juni 2007 Grunnen til at jeg nevnte c# var som sagt at trådstarter er helt fersk. Det er ikke til å komme bort fra at C++ er litt mer "snurrig" enn C#. Er enig i at C++ også er et godt valg. Det går neppe av moten med det første Når man først har lært seg tankegangen bak programmering er dessuten overgangen fra et språk til et annet lett overkommelig. 8865915[/snapback] Nå har trådstarter bestemt seg, og da får vi slutte å mase om andre språk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå