Gå til innhold

Eksamens hjelp, windows movie maker

Anbefalte innlegg

Skrevet
Windows moviemaker er en vits, enkelt og greit finn noe annet eller få mareritt om redigering resten av livet.

8808587[/snapback]

Sønnen min (13 år) har laget animasjonsfilmer de skulle sette sammen til en hel film, og da var Movie Maker genialt enkel...

I løpet av 10 minutters testing hadde vi kjempeproffe titler, rulletekster og overganger..

Så til helt enkel redigering er det faktisk ok for de fleste...

Snakker spesielt om den nye versjonen i Vista som er en del forbedret...

Ulempen er som nevnt mangelen på ekstra lydspor, vi trenger flere lydspor til effekter, så vi dro den inn i Premier elements etter rendering...

Men mange klarer seg med kun bakgrunnsmusikk og kommentarer, og da er den helt grei!!

Sikkert ikke så bra DVD støtte, men det har vi ikke prøvd enda...

Ellers er det nok lurt å lære seg Elements, billig og meget kraftig!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg er også 13 og driver med animasjon, men er ferdig med movemaker, for det er så slitsomt med de få alternativene, og det at man enten må rendere flere ganger (med "raskere, dobbel"), eller sitte å dra i alle bildene slik at de blir på 0.16 sek... (hvilken av metodene brukte dere?) Er MM mye forbedret på vista?

EDIT: men bruker det fortsatt, selv om jeg går for vegas. Noen av overgangene i MM kan brukes til å lage tøffe effekter osv.

Endret av kr0401
Skrevet
Jeg er også 13 og driver med animasjon, men er ferdig med movemaker, for det er så slitsomt med de få alternativene, og det at man enten må rendere flere ganger (med "raskere, dobbel"), eller sitte å dra i alle bildene slik at de blir på 0.16 sek... (hvilken av metodene brukte dere?) Er MM mye forbedret på vista?

EDIT: men bruker det fortsatt, selv om jeg går for vegas. Noen av overgangene i MM kan brukes til å lage tøffe effekter osv.

8851489[/snapback]

Vi bruker StopMotion Pro til selve opptakene, et genialt program til dette, og til en overkommerlig pris. Anbefales på det sterkeste, gir deg suveren kontroll til filmingen!! Mange "proffe" muligheter også!

Opptakene setter vi sammen i MM etterpå...

MM er en del oppdatert på Vista, det er mye bedre grensesnitt. Har ikke sjekket om man kan laste ned en tilsvarende versjon for XP (tviler jeg på!!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...