Gå til innhold

Eksamens hjelp, windows movie maker


Anbefalte innlegg

Kom opp i eksamen i mediekunnskap idag, og oppgaven er som følger: Lag en turist video av en kirke.

 

Vi skal altså lage en film, der vi skal få turister til å velge å besøke akkuratt den kirken vi har valgt.

 

Filmen skal redigeres i windows movie maker, inneholde musikk og lydeffekt

 

Jeg trenger hovedsakelig hjelp til WMM, er det en "howto" som jeg kan lære meg å redigere skikkelig i WMM i?

 

Gjerne få litt input i hva dere ville filmet osv?!

 

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har som eksamensoppgåve å redigere ein film, men du har ikkje lært å redigere i løpet av skuleåret?

 

Uansett, ta ein titt her. Akkurat redigeringa kjem på fjerde side, men det skader sikkert ikkje å lese alt.

 

Kan nemne eitt problem du kan støte på, nemleg at WMM berre har eitt lydspor i tillegg til det for lyden i videofiler ein importerer. Skal du leggje til både musikk og lydeffekter må du dermed fyrst leggje til ein av delene, so lagre (som DV AVI helst), importere denne videofila, og leggje til dei andre lydane.

Endret av Torbjørn T.
Lenke til kommentar
Windows moviemaker er en vits, enkelt og greit finn noe annet eller få mareritt om redigering resten av livet.

 

MEN virker noe rart å få eksamen i noe man ikke har lært...?

8808587[/snapback]

 

ja jeg vet, det er noe merkelig. vi har skrevet artkler til skoleavisen hele året, pluss laget en film. filmen var vi 8 stk som samarbeidet om, selvfølgelig var det noen som kunne redigere der, så vi som ikke kunne slapp å stresse med det.

 

vi får hjelp ifra noen lærere, men det er kjedelig å måtte være avhengige av de.

 

takk for alle svar

 

and_mit : nettsiden funket ikke :S

Lenke til kommentar
Windows Moviemaker er et forferdelig program, men holder sikkert for nybegynnere. For all del, ikke bruk mange fancy overganger og effekter. Der ser ikke bra ut.

8808861[/snapback]

 

Hvis du ønsker flere lydspor er det bare å redigere dem i et lydredigeringsprogram først. Audacity er i så fall et ok alternativ (og gratis).

 

Deretter legger du så inn den ene lydfila sammen medfilm klippene dine.

 

Noen selvproduserte bruksanvisninger finner du her, riktignok til stillbilder, men det er akkurat det samme med filmklipp. http://www.12k.no/skolehverdag/Teigar.htm

 

 

Ja, Moviemaker er dårlig, men greit nok så lenge du ikke skal lage dvd-filmer!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

NEI NEI NEI! Hvor mange ganger må jeg si det? Windows Movie Maker er noe dritt og det duger ikke til en drit! Da er Avid FreeDV et MYE bedre alternativ. Ellers må jeg si at det var dumt for deg å måtte lage en film når du tydeligvis ikke kan redigere engang.

Lenke til kommentar
NEI NEI NEI! Hvor mange ganger må jeg si det? Windows Movie Maker er noe dritt og det duger ikke til en drit! Da er Avid FreeDV et MYE bedre alternativ. Ellers må jeg si at det var dumt for deg å måtte lage en film når du tydeligvis ikke kan redigere engang.

8810389[/snapback]

Avid Free DV er og noe dritt, det er gratis og ment som en demo på Avid sitt GUI. Men pc, sertifisert for Xpress og Mediacomposer slet faktisk med å kjøre Avid Freedv! Hadde masse problemer med Avid Freedv og stabilitet, Xpress derimot...works like a charm:) Jobber med studier og hobby/frilans foto/redigerer så bruker mine timer daglig med Avid.

 

Premiere Elements er det jeg ville gått for som nybegynner eller valgt for å introdusere folk til videoredigering.

Lenke til kommentar
Er dette mediekunnskap for Vk2? Veldig spent på om jeg kan få en slik oppgave selv til neste semester :D

8819872[/snapback]

 

Ja dette er for vk2!

 

Redigeringa begynner idag klokken 13.00.

 

Jeg sa til læreren at WMM var et dritt program som om jeg hadde peiling, og var helt ening. Han sa jeg kunne bruke et pinnacle redigeringsprogram, så jeg får se hva som skjer. Jeg gruer meg iallefall

Lenke til kommentar
Ja dette er for vk2!

 

Redigeringa begynner idag klokken 13.00.

 

Jeg sa til læreren at WMM var et dritt program som om jeg hadde peiling, og var helt ening. Han sa jeg kunne bruke et pinnacle redigeringsprogram, så jeg får se hva som skjer. Jeg gruer meg iallefall

8824129[/snapback]

Pinnacle er iallefall mye bedre enn MovieMaker. Lykke til. :)

Lenke til kommentar
Ja dette er for vk2!

 

Redigeringa begynner idag klokken 13.00.

 

Jeg sa til læreren at WMM var et dritt program som om jeg hadde peiling, og var helt ening. Han sa jeg kunne bruke et pinnacle redigeringsprogram, så jeg får se hva som skjer. Jeg gruer meg iallefall

8824129[/snapback]

Pinnacle er iallefall mye bedre enn MovieMaker. Lykke til. :)

8824162[/snapback]

 

Får håpe det går bra, tusen takk for det :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Han kan vel uansett ikke se hvilket program du bruker i etterkant du du viser filme? xD Anbefaler Premiere Pro.

8825671[/snapback]

Hvis du aldri har brukt dette programmet før kan det kanskje være lurt å bruke noe litt lettere da det tross alt er en eksamensoppgave det er snakk om. Premier pro er ikke det letteste programmet å sette seg inn i. Sony Vegas er derimot litt mer brukervenlig.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Han kan vel uansett ikke se hvilket program du bruker i etterkant du du viser filme? xD Anbefaler Premiere Pro.

8825671[/snapback]

Hvis du aldri har brukt dette programmet før kan det kanskje være lurt å bruke noe litt lettere da det tross alt er en eksamensoppgave det er snakk om. Premier pro er ikke det letteste programmet å sette seg inn i. Sony Vegas er derimot litt mer brukervenlig.

8826215[/snapback]

 

Det ble pinnacle studio pro.. gikk helt greit å redigere, var lettere en jeg hadde trodd.

litt frustrasjon ble det seff, men gikk bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...