Yaricks Skrevet 7. juni 2007 Skrevet 7. juni 2007 (endret) Hei! Har fått satt opp en lokal server her nå som kjører Apache 2, og PHP5.. MEN! Hvis jeg skriver noe feil i koden så får jeg bare en blank side.. Kunne tenke meg å få opp hva som er galt! Og itillegg så skjer det INGENTING når jeg kjører kommandoen <? phpinfo(); ?>. Any idea? Hmm... Kjørte dette scriptet på localhost: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor PHP <? $mood = "sad"; $mood = "sad"; if ($mood == "happy") { echo "Hooray, I'm in a good mood!"; } elseif ($mood == "sad") { echo "Not happy but $mood"; } else { echo "Neither happy nor sad but $mood"; } echo "Se her!"; ?> Endret 7. juni 2007 av Yaricks
Runar0 Skrevet 7. juni 2007 Skrevet 7. juni 2007 Short tags er ikkje skrudd på i php5. Prøv med <?php phpinfo(); ?>
Yaricks Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Skrevet 7. juni 2007 Hahaha, ok! Takk skal du ha! Er det mulig å slå det på?
Runar0 Skrevet 7. juni 2007 Skrevet 7. juni 2007 Ja det kan du ved å sette short_open_tag til 1 (true) i php.ini. Men hugs at det er ein grunn til at det er skrudd av og dermed bør du begynne å bruke <?php
Yaricks Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Skrevet 7. juni 2007 (endret) Hehe, ja ok. Pleier å bruke det, men glemmer det til tider! Men! Jeg får fortsatt ikke feilmeldinger på script som inneholder feil! Hvis jeg ikke avslutter noe f.eks. så får man bare en blank side, ikke noen feilmelding som jeg får hos servage som jeg har min egentlig webside hos! Aner jeg at det er en av disse? error_append_string error_log error_prepend_string Alle har ifølge phpinfo "no value". Endret 7. juni 2007 av Yaricks
Runar0 Skrevet 7. juni 2007 Skrevet 7. juni 2007 Du kan jo prøve med PHP <?phperror_reporing(E_ALL); ?> i toppen av scriptet
Martin A. Skrevet 7. juni 2007 Skrevet 7. juni 2007 ini_set('display_errors', '1'); ? For å sette dette som default, åpne php.ini, og endre verdiene der.
Yaricks Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Skrevet 7. juni 2007 (endret) ; - display_errors = On [security]; With this directive set to off, errors that occur during the execution of ; scripts will no longer be displayed as a part of the script output, and thus, ; will no longer be exposed to remote users. With some errors, the error message ; content may expose information about your script, web server, or database ; server that may be exploitable for hacking. Production sites should have this ; directive set to off. Men phpinfo() viser fortsatt som av! Må man restarte PHP servern, isåfall, hvordan? Jeg har restartet apache flere ganger, og hele maskinen glere ganger.. Men fortsatt satt til off. Endret 7. juni 2007 av Yaricks
Peter Skrevet 7. juni 2007 Skrevet 7. juni 2007 Sikker på at du endrer riktig PHP.ini da? Sjekk verdien av "Configuration File (php.ini) Path" i phpinfo.
Yaricks Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Skrevet 7. juni 2007 (endret) Checked and Crosschecked.. Ja... Endrer rett fil.. EDIT: Fikk det til! Måtte bare se litt lengre ned i fila.. Endret 7. juni 2007 av Yaricks
Peter Skrevet 7. juni 2007 Skrevet 7. juni 2007 (endret) Du skal ikke ha bindestrek foran variabelen du setter vel? "-display_errors = On" er antakelig ikke det samme som "display_errors = On" Edit: Ok, ser du ikke har det lenger ned, men da er det mulig php feiler når den parser konfigurasjonen når du har - display_errors = on [security] lenger opp. Den strengen må antakelig være kommentert ut. Endret 7. juni 2007 av Nazgul
Yaricks Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Skrevet 7. juni 2007 Første gangen jeg har blitt GLAD for å få denne meldingen! :!: Parse error: syntax error, unexpected ',', expecting ')' in C:\Program Files\Apache Group\Apache2\www\inc\5-7singtheforstatement.php on line 13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå