BobTheBeetle Skrevet 7. juni 2007 Skrevet 7. juni 2007 En liten nøtt til dere som kanskje har peiling på sånt... : Problem: Jeg får ikke bootet til XP med 4 GB ram på plass! Maskinen starter, windows loadingen starter, deretter rebooter maskinen. 3 GB er no problem. RAM-brikkene er nye og helt identiske (i den grad noe kan være "helt identisk") Jeg vet at 32 bits OS ikke vil få uttelling for 4 GB, men jeg skulle vel kunne ha dem installert allikevel?? Eller har jeg misforstått noe her? (tydeligvis ) Jeg har: RAM: Crucial Ballistix 6400: 4x 1GB (4-4-4-12) - alle nye og identiske brikker. HK: ASUS P5N32E-Sli, Bios v. 1102 PSU: MIST 500w CPU: Intel Core 2 duo e6600 OS: Windows XP (mediacenter) Jeg har gjort følgende: - bruker ulike kombinasjoner av 3 GB: maskinen booter til XP, no problem. Det vil si at det har ikke noe å si hvilke brikker jeg bruker. Så lenge jeg har 3GB så er alt ok. - forsøkt å bytte om på plassering av de 3 brikken i ulike ram-slots - OS starter. Det vil si at det ikke har noe med defekt slot å gjøre, maskinen booter til XP så lenge jeg bare bruker 3 GB. - jeg har oppdatert bios til siste versjon v.1102 - det hjalp heller ikke. Med 4 GB rebooter maskinen. Er det noen tricks her som jeg misser? Takker for alle svar, Mvh Bob
spetter Skrevet 7. juni 2007 Skrevet 7. juni 2007 (endret) Du må sette switch /3gb http://www.microsoft.com/whdc/system/platf...PAE/PAEmem.mspx http://www.gehrytechnologies.com/catia/cat...arge_memory.htm Endret 7. juni 2007 av spetter
BobTheBeetle Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Skrevet 7. juni 2007 Du må sette switch /3gb Genialt, takk for kjapt svar! - det var vel noe slikt jeg mistenkte... Teste det etter jobb. Det er det jeg digger med forumet her inne - alltid noen som vet noe. Takker og bukker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå