Gå til innhold

Hjelp til Silent Hunter 4

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte meg silent hunter 4 idag etter å ha lest omtalen her på gamer.no. Jeg installerte spillet og gikk igang med ubåtskolen og etter 1 time var jeg fortsatt like idiot, jeg skjønner knapt fram og bak på alt fra hvor jeg er på kartet, hvordan treffe båter med torpedoer osv!.

Kan noen gi meg noen tips, jeg leste at jeg kunne la AI'n styre mye men har ikke helt forstått hvordan jeg får til dette enda. Er veldig ergelig å bomme på alt av torpedoer! :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Jeg kjøpte meg silent hunter 4 idag etter å ha lest omtalen her på gamer.no. Jeg installerte spillet og gikk igang med ubåtskolen og etter 1 time var jeg fortsatt like idiot, jeg skjønner knapt fram og bak på alt fra hvor jeg er på kartet, hvordan treffe båter med torpedoer osv!.

Kan noen gi meg noen tips, jeg leste at jeg kunne la AI'n styre mye men har ikke helt forstått hvordan jeg får til dette enda. Er veldig ergelig å bomme på alt av torpedoer! :D

8801167[/snapback]

Du vil finne massevis av hjelp her:

http://forums.ubi.com/eve/forums/a/frm/f/6421019045

Så lenge du setter difficulty til "Easy" styrer AI det aller aller meste. Å treffe en båt er bare å være nærme nok samt i rett vinkel. Selv skyter jeg sjelden på avstander over 1000m, og prøver å plassere meg 90 grader på båten jeg skal treffe. Det kan også hjelpe å endre torpedodybden; båter som Subchaser ligger veldig høyt i vannet.

Bare du mestrer det helt basic blir spillet en fornøyelse (patch spillet så det ikke krasjer hver gang du trykker på 'a' :p), og du kan øke graden av realisme for å gjøre det mer utfordrende.

Silent Hunter 4 er en ubåtsimulator, ikke et «drep fiender 2 sekunder etter start»-spill mao. Det tar tid å komme seg til oppdragsområdene, og det tar tid å finne båter du kan / skal senke.

Edit:

Stygg skriveleif

Endret av jurg
Skrevet

Til å begynne med følte jeg akkurat det samme med Silent Hunter 3, men etter litt hjelp her og der skjønner man fort hva man skal gjøre.

Subsim.com er forresten en god side å sjekke ut.

Du kan forresten låse periskopet på en båt (tror det er en knapp på selve periskopet). Når dette er gjort regner båtens "computer" hele tiden retning og fart fienden seiler i, og i det du skyter vil du da treffe, om ikke fienden endrer kurs eller fart. Husk forresten å åpne torpedoluken før du fyrer løs, ellers blir beregningene gale. (q, mener jeg å huske)

Skrevet (endret)

Tusen takk for svar, skal prøve å sette meg bedre inn i alt sammen imorgen :thumbup:. Jeg har det ihvertfall ganske så morro på ubåtskolen.

Blir fort litt kaldsvetting når jeg hører dypvanns bombene smelle rundt meg :ph34r: .

Endret av Keylar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...