Gå til innhold

Swiftech vannkjølingssett - noe å ha?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Etter å ha lett en stund, og sett hva folk anbefaler, har jeg kommet frem til at en Quad Core fortjener vannkjøling. Jeg tenkte å gå for et kit, siden det er første gangen jeg kjøler en maskin med vann.

 

Kravene er:

1. Systemet mitt skal bli stille

2. Moderate overklokkingsmuligheter

 

Systemet som det skal kjøle er:

Q6600 (handles etter 22. juli)

8800 GTS 640mb

evga nForce 680i HK

(PSU er Corsair HX620W, så der er det rimelig stille)

 

Disse to vannkjølingsløsningene tenkte jeg meg:

1. H20-220-APEX ULTRA + og ekstra SB kjøler

2. H20-220-APEX ULTRA og Stealth GPU og 2x NB og SB kjøler

 

To spørsmål:

 

1. Er løsning 1 godt nok for kravene

2. Er settene noe å ha i det hele tatt, eller finnes det bedre utstyr, uten å måtte avlyse ferien?

 

Ilshenar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenker også på å kjøpe det settet der, men bare at jeg ikke kommer til å koble det på GPU da. :) En på youtube.com som har det, og han sier det er et veldig godt sett. :)

 

Skal du klokke CPU? I så fall vil jeg gjerne se litt resultater og sånn. :)

 

Tenker også på å kjøpe Q6600. :)

 

Dersom du ikke vil bestille fra Swiftech sine sider, så kan du jo sjekke ut www.coolerkit.dk :) De selger settet der, båder Ultra og Ultra+. :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
Dersom du ikke vil bestille fra Swiftech sine sider, så kan du jo sjekke ut www.coolerkit.dk :) De selger settet der, båder Ultra og Ultra+. :)

8835158[/snapback]

 

Hvordan er det med handel fra Danmark? Trekker de fra den danske momsen, for deretter å legge den på ved import til Norge? Jeg vet om et engelsk firma som sender hit (overclockers.co.uk, og at de da trekker av momsen. Posten er så høflige at de ordner med avgiftene ved import, og vips rett hjem i postkassen uten at det koster skjorta.

 

Swiftechsettet er en veldig sterk kandidat. Men jeg er usikker på radiatoren. Ser at thermochill sin er bedre (pa120.2). Men settet er greit priset, og en 120.1 radioter til så blir det godt nok til å kjøle mye HW.

 

Ilshenar

Endret av ilshenar
Lenke til kommentar
coolerkit trekker fra momsen hvis du bestiller via et firma..

 

2x120 radiator er for liten til å kjøle ned CPU, GPU, SP og NB. Jeg kjøler ned dette selv med en PA 120.3 og er fortsatt ikke fornøyd med tempen min.

 

Mn swiftech er verdt å gå for ;)

8866076[/snapback]

 

Hva slags temperaturer er det du får? Jeg tenkte å kjøpe settet og legge til en radiator type 120.1. Satser på at det er godt nok, men jeg blir littegranne usikker når du har den beste 120.3 radiatoren på markedet, og ikke er fornøyd med tempen.

 

Heldigvis har jeg stor nok kasse til 2x120.2 radiatorer (HP ML350 server kabinett). Så hvis det er det som må til, så må dremmelen frem fra skuffen igjen :)

 

Ilshenar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...