Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Formatering av laptop

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en Toshiba A100-163 bestilt fra netshop i august 2006, maskinen har fungert bra så langt og det er ikke noe å klage på maskinvaremessig.

Grunnet at enkelte spill og programmer ikke fungerer bra på toshiba's forhåndsinstallerte oppsett ønsker jeg å formatere. Det som skjer er at med en gang jeg kommer til "formateringsmenyen" etter x antall filer er lastet osv. får jeg blåskjerm der det står en hel del tall og "error pci.sys".

Verken netshop eller toshiba support har vært villige til å hjelpe da begge sier at dette har noe med XP cd'en og gjøre, selv om jeg har prøvd 4 forskjellige.

hva kan være galt?

Har også ett problem med høytalerene på laptopen, om det er uforsiktig bruk eller ikke vet jeg ikke. Uansett, var på TG her i påsken hadde da med laptopen og brukte den til å spille litt musikk for meg selv (via høytalere, ja det var ikke lett)

Da jeg kom hjem igjen fungerte de ikke, har dog lyd via headsett o.l. Kan det være softwarefeil?

Også var det en siste ting :p skulle formatert den stasjonære PC'en min men jeg får ikke kobla i diskettstasjon (ikke spør) så jeg lurte på om det var en annen måte å få preinstallert S-ATA drivere? (de diskettene du får med harddisker)

MVH og takk for eventuelle svar:

Cato

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har den xp cden(e) du prøver å installere med SP2?

Lydproblemene kan være softwarefeil, eller en feil i mini jack utgangen som gjør at det ikke blir kontakt til høyttalere når headsett plugges ut.

Du kan legge til drivere ved å lage en egen xp cd. Hvordan finner du best ut ved å google (litt mye å forklare her i farta :)

Skrevet
Har den xp cden(e) du prøver å installere med SP2?

Lydproblemene kan være softwarefeil, eller en feil i mini jack utgangen som gjør at det ikke blir kontakt til høyttalere når headsett plugges ut.

8793412[/snapback]

Nei den har ikke SP2.

Hva mener du med kontakt til høyttalerne? :)

Skrevet

Da lager du en xp cd med SP2. Dette kalles slipstreaming.

Når du plugger inn headsettet så brytes kontakten til høyttalere slik at lyden i laptop høyttalerene blir borte. Når de tas ut blir lyden overført til høyttalere. Feilen kan ligge i selve headsett utttak kontakten.

Skrevet

En kompis av meg har Toshiba, og hadde akkuratt samme problem. Han prøvde mange forskjellige cder men pce hadde problem med å last over filer fra cdene. Men det løste seg ved at han byttet harddisk så klarte han å formatere. Så jeg tror at det er harddisken din som er ansvarlig for feilen.

Forklar feilen til Toshiba eller Komplett og si at du har prøvd flere cder. Garanti?reklamasjon?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...