Acrula Skrevet 5. juni 2007 Skrevet 5. juni 2007 (endret) Ja, jeg fikk netopp Laptopen tilbake fra reprasjon. Første jeg merka var at den brukte sykt lang tid på oppstarten, og etter det når jeg har logga meg inn så fryser den i ca 15-20sekunder, så funker den igjen, så fryser den igjen for 15-20 sekunder. Dette skjer hele tiden, får ikke gjort en dritt :S Trykker jeg på "Start" så tar det sikkert 10 sekunder før noe som helst skjer, rører jeg musa så fryser det for 10 sekunder til. Så jeg restarta å starta den i Safe Mode, da funka det som det skulle, ingen frysninger osv, prøvde å avinstallere noe dritt også, men ingenting hjalp. Prøvde også systemgjenoppretting, når jeg trykker på den skjer det absolutt ingenting. Laptopen er en Siemens Amilo, et par år gammel nå, men pent/lite brukt. Håper på svar! Mvh Thomas. EDIT: Kan også si det at når jeg er på oppgave behandling å ser på "Ytelse" så er CPU på 0% avogtil 1% så å si hele tiden, men etter frysingen funker den som den skal i rundt 1 min, før den fryser igjen. Endret 5. juni 2007 av Acrula
L O G I M A N Skrevet 5. juni 2007 Skrevet 5. juni 2007 Har det blitt bytta på noen komponenter under service? Siden det fungerer under sikkerhetsmodus er det nok en driver som gir deg problemer. Kanskje prøve en full formatering og ny driver installasjon.
L O G I M A N Skrevet 5. juni 2007 Skrevet 5. juni 2007 Da er det nok en fordel å installere windows på nytt. Kan være noen små forandringer som har gjort at xp har blitt småsur
tobbesen Skrevet 5. juni 2007 Skrevet 5. juni 2007 du har kanskje feil hovedkort drivere i tillegg, ikke morro formater hver gang du bytter hk, tryggest +
Jannis-15 Skrevet 5. juni 2007 Skrevet 5. juni 2007 hva slags maskin er det snakk om? jeg bytter dagelig hovedkort poå HP maskiner, og har ikke hatt problemer med drivere på noen av maskinene jeg har fikset hittil (og det er ikke få). om alt fungerte fint før, så Kan det hende du har fått et defekt hovedkort. men ettersom det fungerer i sikkerthetsmodus ville jeg uansett prøvd å reinstallere maskinen, oppdatere BIOS og installere alle de nyeste driverene.
Acrula Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Skrevet 6. juni 2007 hva slags maskin er det snakk om?jeg bytter dagelig hovedkort poå HP maskiner, og har ikke hatt problemer med drivere på noen av maskinene jeg har fikset hittil (og det er ikke få). om alt fungerte fint før, så Kan det hende du har fått et defekt hovedkort. men ettersom det fungerer i sikkerthetsmodus ville jeg uansett prøvd å reinstallere maskinen, oppdatere BIOS og installere alle de nyeste driverene. 8793501[/snapback] Det er snakk om en siemens Amilo. Hovedkortet ble bytte fordi det ble svidd ellerno, så ventet jeg 3 måneder på å få det fiksa, så hadde vært surt om jeg fikk ett defekt skjermkort -_- Men jeg får prøve å formatere da. Takker for svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå