Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

VW Passat '99 girkasse fartsføler


Anbefalte innlegg

Jeg har den siste tiden hatt endel problemer med "gearkasse fartsføler" (iflg. bilens datamaskin) på Passaten min, en -99 110hk TDI aut.

 

Symptomet er at bilen er veldig "seig" når jeg gir gass ut fra kryss, dvs. krever mye mer turtall før den settes i bevegelse, samt at girkassen ikke vil gire opp til 4. gir selv ved høy fart. Utover dette merker jeg ikke noe spesielt, akselerasjon er ok og ingen varsellampe lyser i dashbordet. Noen dager kan derimot bilen være helt ok, før feilen dukker opp igjen dagen etter.

 

Jeg har vært på verksted to ganger nå (ikke merkeverksted foreløpig) og fått lest av og slettet feilmeldingen. Sletting av feilen gjør at giret er ok igjen en dag eller to før problemet dukker opp igjen. Verkstedet sa at dette var en kjent feil med min årsmodell, og at det antageligvis er en feil med girkassen som jeg må ta opp med Møller.

 

Før jeg kontakter Møller lurte jeg på om andre har hatt eller hørt om denne feilen evt. hva som var galt? Bilen har bare gått 150', har aldri vært chippet og jeg kjøpte bilen ny så jeg har full kontroll på verkstedhistorikken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ta det jeg sier med klype salt.. men mener en bekjent hadde tilsvarende problem med passat 99, det virka så dau, aksellerte veldig dårlig.

 

det blei en del verkstedbesøk, og 14000,- kr seinere, var det visst kalibratoren.. vet ikke hva det er eller om det er noe som heter det.. men var iallefall det han sa..

Lenke til kommentar
ta det jeg sier med klype salt.. men mener en bekjent hadde tilsvarende problem med passat 99, det virka så dau, aksellerte veldig dårlig.

 

det blei en del verkstedbesøk, og 14000,- kr seinere, var det visst kalibratoren.. vet ikke hva det er eller om det er noe som heter det.. men var iallefall det han sa..

8782523[/snapback]

Har skiftet hastighetsfølere med godt resultat på flere VAG biler.De er enkle å skifte på de fleste.Bare festet med en 5 mm umbraco.

Lenke til kommentar

Hastighetsføleren skiftes mandag som resultat av testen hos Møller. Ny eier (bilforretning) overtar bilen på tirsdag så da får vi håpe at reparasjonen er tilstrekkelig. - selv gleder jeg meg til å hente min nye bil :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...